کد خبر: ۱۰۷۷۰۰
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۳
مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران:

با پیگیری احمدی‌نژاد زن آمریکایی زندانی در ایران آزاد می‌شود

مراسم آزادی، صبح فردا در سعد‌آباد تهران برگزار می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که سارا امیلی شورد، یکی از 3 تبعه آمریکایی که چندی پیش به اتهام ورود غیرقانونی به خاک ایران بازداشت شد، به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر، عفو و آزاد خواهد شد. 

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به پی‌گیری‌های شخص محترم ریاست‌جمهوری و با توجه به اصل رافت اسلامی و نگاه ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران به شان زنان، در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر تصمیم به آزادی ایشان گرفته شد.

مهمانپرست افزود: البته جزئیات مربوط به نحوه و زمان آزادی ایشان در دست بررسی است که این مسأله نیز متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.

3تبعه امریکایی با نام‌های سارا امیلی شورد 31 ساله، شین مایکل بوئر و جاشوا فلیکس فاتال 27 ساله مرداد 1388 (ژوئیه 2009) در مناطق کوهستانی استان کردستان به اتهام ورود غیرقانونی به خاک ایران دستگیر شدند.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان کل تهران مدتی بعد، از یافتن اسناد و مدارکی آشکار درباره ارتباط دستگیر‌شدگان با سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) خبر داد و این 3 نفر را به جاسوسی متهم کرد.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز چندی پیش اعلام کرد، تحقیقات درباره پرونده این 3 متهم امریکایی رو به اتمام است و نتایج این تحقیقات به محض اتمام، به اطلاع عموم خواهد رسید.

گفتنی است، مراسم آزادی این فرد صبح فردا با حضور معاون رئیس‌جمهوری در تالار حافظیه مجموعه فرهنگی سعد‌آباد تهران برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۰
0
0
باتوجه به نزدیکی سفر احمدی نژادبه نیویورک احتمالأ استفاده تبلیغاتی خوبی خواهد داشت.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین