کد خبر: ۱۰۷۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۲
محمدرضا تابش دبير كل فراكسيون خط امام(ره) مجلس:

اصلاح‌طلبان خار در چشم و استخوان در گلو، ناملايمات را تحمل می‌کنند

دولت به برنامه چهارم توسعه عمل نكرده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبير كل فراكسيون خط امام (ره) مجلس با بيان اينكه اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند بهانه‌ای به دشمنان دهند، تاكيد كرد كه همه سلايق در فرايندهای كشور بايد حضور داشته باشد.

محمدرضا تابش، در پاسخ به سوالی در مورد وضعيت فعلی اصلاح‌طلبان در جغرافيای سياسی كشور، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در شرايط فعلی خار در چشم و استخوان در گلو، ناملايمات را تحمل كرده و بردبار هستند. زيرا نمی‌خواهند بهانه‌ای فراهم كنند تا بدخواهان و دشمنان ملت در اين شرايط از اظهارات و موضع‌گيری‌ها و انتقادات آن‌ها سوء‌استفاده كنند.

وی افزود: مجموعه حاكميت بايد متوجه اين امر باشد كه حضور نخبگان و همه سلايق در فرآيند‌های سياسی، اجتماعی و اقتصادی، می‌تواند توسعه پايدار را رقم زند. لذا اصلاح‌طلبان و اصول‌گرايان بايد نظرات‌شان را بيان كنند تا مردم يكی از آنها از انتخاب كند و آنگاه ديگران به او كمک كنند.

تابش در پاسخ به سوال ديگری در مورد ميزان اجرايی شدن برنامه چهارم توسعه كشور توسط دولت، تصريح كرد: برنامه توسعه قبلی كمی آرمان‌گرايانه بود و منابع لازم برای اجرای آن پيش‌بينی نشده بود. اما با كار كارشناسی‌ای كه در تدوين برنامه پنجم انجام شد، اين برنامه توانست عملياتی‌تر شود. زيرا بخش خصوصی، تعاونی‌ها، اتاق بازرگانی، مركز پژوهش‌های مجلس، ديوان محاسبات، مجمع تشخيص و... وارد كارتدوين آن شدند.

عضو كميسيون برنامه‌و بودجه مجلس با بيان اينكه نمی‌توانم بگويم چند درصد از برنامه توسعه چهارم توسط دولت عملی شده است، گفت: اما مشاهده كلی نشان می‌دهد كه دولت به اين برنامه عمل نكرده است. زيرا يكی از كارهای دولت، ارائه گزارش عملكرد سالانه ‌در خصوص ميزان دست‌يابی به اهداف برنامه است، كه انجام نشده و نشات گرفته از عمل نكردن دولت به قانون برنامه است.

تابش همچنين در مورد اجرای صحيح مصوبات عادی مجلس اظهار داشت: اجرايی نشدن اين مصوبات نيز مشهود است. حال كه اين مسأله به اين حد رسيده است، از آنجا كه هماهنگ‌كننده روابط قوا مقام معظم رهبری است، ايشان بايد مداخله كنند تا مشخص شود در كجا حق با دولت و در كجا حق با مجلس است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
0
0
حق هميشه با دولت است حتي اگر خلافش ثابت شود!مجلس فرمايشي كه حقي ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
0
0
درود بر تابش كه 90در صد ملت را منافق و فتنه گر نميداند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین