کد خبر: ۱۰۷۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۷
در اولین نشست تشکل‌های مردم‌نهاد شهر تهران

قالیباف: تحجر مدیریتی ما را در مقابل تصمیمات غلط انعطاف‌ناپذیر می‌کند

متاسفانه آن‌طور که باید میدان برای مردم باز نمی‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهردار تهران گفت: وقتی که هدف جمعی موضوعیت نداشته و تحجر مدیریتی وجود داشته باشد طبعا این موضوع ما را در مقابل تصمیمات غلطی که می‌گیریم انعطاف‌ناپذیر می‌کند. 

محمد باقر قالیباف با حضور در اولین نشست تشکل‌های مردم‌نهاد شهر تهران با تاکید بر فعالیت این گروه‌ها در مدیریت شهری گفت: اگر به رفتار امام (ره) بنگریم و فرمایشات ایشان را تحلیل کنیم می‌بینیم ایشان همواره بر دو نکته "اسلام" و "مردم" تاکید داشتند. بر همین اساس توجه به تشکل‌های مردمی راه‌کار ما در اداره کشور برای پیشرفت توام با عدالت است.

وی با اشاره به حضور مردم در سال‌های دفاع مقدس ادامه داد: ‌سخت‌ترین کار ممکن در دنیا از جهت علمی و عملی و مدیریتی اداره یک جنگ و نبرد سخت است و من با همه وجودم می‌گویم که اگر مردم به صحنه دفاع مقدس نیامده بودند نیروهای نظامی ما کاری از دست‌شان بر نمی‌آمد.
قالیباف با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند مردم‌سالاری دینی یعنی عرصه را باز کنیم تا مردم بیایند اما متاسفانه آن‌طور که باید میدان برای مردم باز نمی‌شود و این به روحیه تحجر مدیریتی و به آنجایی که هدف جمعی برای ما موضوعیت ندارد باز می‌گردد.

قالیباف گفت: در شهرداری تهران هم به دنبال کوچک‌سازی هستیم و هم بنا داریم شهرداری را هوشمند اداره کنیم و خیلی از کارهایی که دست خودمان است و با هزینه و زمان طولانی تمام می‌شود را به مردم واگذار کرده و ما تنها یک نظارت عالیه داشته باشیم.

وی با اشاره به موفقیت نهادهای مردمی گفت: اگر به موضوع ترک اعتیاد نگاه کنیم می‌‌بینیم بعضی نهادهای مردمی بدون کمک بخش‌های دولتی و نهادهای عمومی به تنهایی به اندازه همه بخش‌های دولتی کار می‌کنند.

شهردار تهران همچنین با اشاره به لایحه واگذاری مدیریت محلات به مردم گفت: شهرداری با همکاری شورای اسلامی شهر تهران به دنبال ایجاد فرآیندی است تا مدیر و هیأت امنای محله را ایجاد کرده و همه فعالیت‌های شهرداری در محلات، اعم از کارهای اجتماعی، علمی، فرهنگی و ورزشی را مردم انجام دهند. این از مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و از تصمیات قطعی ما در حوزه مدیریت شهری است که در حال انجام است. 

شهردار تهران در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران نیز گفت: مجموعه کارهایی که شهرداری تهران در مورد مسائل اجتماعی انجام داده مخصوصا در حوزه تقویت حضور مردم در مدیریت محلات اقدامات خوب و قابل قبولی بوده است.

وی افزود: این جزو اولویت‌های ماست و من در صحبت‌هایم گفتم که ما دنبال کوچک‌سازی در شهرداری هستیم. تعدادی از کارهای ما پیمانکاری است که به بخش خصوصی واگذار می‌شود و بخش دیگر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است که آنها را هم به مردم واگذار می‌کنیم و ما تنها در نقش حامی و ناظر در کنار آنا قرار می‌گیریم.

قالیباف همچنین در پاسخ به سوالی درباره نشست اخیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خروجی این نشست اظهار کرد: این نشست برای همکاری بهتر و نزدیکی دیدگاه ها بود. البته انصافا نمایندگان همکاری زیادی در مواقع لزوم داشتند. در این نشست دو موضوع مهم مورد بحث قرار گرفت. یکی موضوع برنامه پنجم و کارهایی که باید در مدیریت شهری اتفاق بیفتد و متاسفانه امروز در حوزه شهرداری‌ها در کل کشور هیچ گونه قانون حمایتی وجود ندارد و موضوع دیگر خاص تهران در ارتباط با حمل و نقل عمومی و مترو بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین