کد خبر: ۱۰۷۷۸۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۷

محجوب: تاخیر در اجرای هدفمندی یارانه‌ها، فشار افزایش قیمت را زیاد می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تاخیر در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نتیجه‌ای جز تحمیل فشار قیمت‌ها و افزایش بار روانی ناشی از این اقدام در جامعه ندارد. 

علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در بیان تاخیر دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و ارزیابی از تبعات این اقدام با توجه به درآمد 20 میلیارددلاری دولت در دوره اجرای این طرح تاپایان سال، افزود: هر چه زمان جلوتر برود و ما ماه‌های سال را یکی پس‌از دیگری سپری کنیم، و دیرتر اقدام به عملیاتی کردن قانون هدفمندی شود، بار روانی و فشار افزایش قیمت بیشتری به مردم وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه به اعتقاد من هدفمندی یارانه‌ها اجرایی و عملیاتی نیست، ادامه داد: بر این اساس دولت هر چه بیشتر صبر کند و تاخیر در اجرا داشته باشد بر اشکالات این قانون بیش از پیش افزوده می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه دولت در آغاز برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها عجله داشت، گفت: امروز نیز اجرای این قانون در کشور با شتاب و عجله مواجه خواهد بود وهدفمندی با شتاب قابل اجرا نیست.

محجوب معتقد است: شتاب در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها موجب می‌شود اجرای این قانون با هزار گره و نقطه کور دیگر مواجه شود.

وی در بیان اینکه با توجه به تاخیر در اجرای این قانون، به نظر شما چه باید کرد، گفت: به نظر می‌رسد ما باید برای جلوگیری از فشار مضاعف ناشی از افزایش قیمت‌ها در این مدت کوتاه باقیمانده تنها بخش کوچکی از این قانون را اجرا کنیم و پس از آن با تعمق و تعمل بیشتر به اجرای این قانون بپردازیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین