کد خبر: ۱۰۷۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۳

کوچ اجباری معلمان دوره متوسطه به دبستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  تعداد زیادی از معلمان رسمی و قراردادی استان تهران به خصوص معلمان ورزش این استان براساس تصمیم جدید این وزارتخانه از مقطع متوسطه مجبور به حضور در مقطع دبستان شده‌اند که این امر با اعتراض این معلمان مواجه شده است. 

همچنین تعدادی از این معلمان عنوان کردند: زمانی که به آموزش وپرورش استان برای اطلاع از چرایی این اقدام مراجعه کردیم مسئولین کمبود نیرو در مقطع تحصیلی متوسطه و مازاد در دبیرستان را دلیل این اقدام عنوان کردند، و در رابطه با نحوه فعالیت ما توضیح ارائه نداند و در پاسخ به اعتراضات ما تنها عنوان کردند که این دستور وزیر بوده است. 

با این حال معلمان رسمی و قراردادی مجبور هستند که در دوره‌های ضمن خدمت که از سوی آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود شرکت کنند. 

بر کسی پوشیده نیست که مقطع ابتدایی اساس رشد و بالندگی و زیر ساز آموزش وپرورش است و در نظام‌های آموزشی هم تلاش براین است تا کودکان و روح تشنه‌ی دانستن و یادگیریشان را به دست معلمانی بسپارند که به حرفه وشغل و معلمی خود عشق بورزند تا بتوانند به پشتوانه‌ی ان ذوق به اموختن و شوق زندگی کردن را در گوشت و پوستشان جاری و ساری کنند. 
 
شاید تحویل دادن روح‌های مستعد و حساس کودکان به معلمانی که از ترس رسمی نشدن و بی‌کار شدن به این مقطع می‌آیند با اهمیتی که مسئولان آموزش و پرورش از مقطع ابتدایی اعلام می‌کنند،تضاد عجیبی دارد و آثار زیان بارش به‌گونه‌ای است که سالها بعد دردی بر دردهای آموزش و پرورش اضافه می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین