کد خبر: ۱۰۷۸۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸

‌کرم‌ی‌راد: در صورت تغيير متکی، رئيس‌جمهور منتظر واکنش سنگين مجلس باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کرمی‌راد گفت: درصورت تغيير متکي رئيس جمهور منتظر واکنش سنگين مجلس باشد
خبرگزاري آريا- نمايندگان متکي را دوست دارند و آن روزی هم که ايشان از مجلس کارت زرد گرفت به‌خاطر عملکرد مشايی بود و تاوان کار نکرده را پرداخت نمود. 

محمد کرمی‌راد در گفت‌و گو با آريا در مورد خبر برکناری متکی گفت: در شرايط کنونی اين تغيير به‌صلاح کشور نيست چراکه مقام معظم رهبری به موازی‌کاری در حوزه سياست خارجی تذکر دادند نه به عملکرد دستگاه ديپلماسی که زير نظر متکی مديريت می‌شود. لذا اين طور استدلال می‌شود که برآيند اقدامات صورت گرفته مثبت و مورد تاييد بوده است. 

وی افزود: بهتر است به‌جای عوض کردن وزير، رئيس‌جمهور موازی‌کاری‌ها را حذف کند. زيرا کار وزارت خارجه خوب بوده و بايد به آن فرصت داد تا وظايفش بدون دخالت ديگران را انجام دهد. 

عضو هیأت رئيسه کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با بيان اينکه صلاح نيست در وضعيت کنونی تغييری در رأس وزارت خارجه رخ دهد، تصريح کرد: درصورت چنين امری رئيس‌جمهور منتظر واکنش سنگين مجلس باشد.

گفتنی است که برخی از سایت‌ها، خبر داده‌‌اند که نزدیکان احمدی‌نژاد به‌دنبال تغییر متکی هستند و تا امروز نیز چند گزینه به عنوان جانشین متکی مطرح شده‌اند که از مهمترین آنها سعید جلیلی و ثمره‌هاشمی می‌باشد.
 
در همین حال برخی منابع آگاه از مخالفت دلسوزان و بزرگان نظام با این جابجائی ها خبر می‌دهند.

گفتنی است متکی در آخرین اظهارنظر خود انتقاد تندی به موازی‌کاری‌ها در سیاست‌های دیپلماتیک داشت که برخی همان اظهارنظر را برای برداشتن وی کافی دانستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین