کد خبر: ۱۰۷۸۷۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۰

هشدار رئیس بانک مرکزی در خصوص افزایش شدید قیمت مسکن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کل بانک مرکزی محدود کردن تسهیلات خرید مسکن را در کاهش قیمت مسکن تاثیرگذار دانست و هشدار داد در صورت آزاد گذاشتن میزان تسهیلات خرید، قیمت مسکن با افزایش شدید مواجه خواهد شد.

محمود بهمنی درباره روند تسهیلات پرداختی به بخش مسکن گفت: «تسهیلات پرداختی به بخش مسکن بیش از میزانی که در بسته سیاستی- نظارتی امسال تعیین شده بود، پرداخت شده است.»

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تصمیم‌گیری و پرداخت تسهیلات علاوه‌بر ایجاد تقاضا در بخش خرید مسکن، تقاضای دیگری نیز در بخش احداث و تولید مسکن ایجاد می کند، تصریح کرد در هر دو حالت این موضوع بر قیمت مسکن تاثیر گذار خواهد بود.

وی تاکید کرد اگر تسهیلات خرید مسکن آزاد گذاشته شود، به طور قطع یک‌دفعه بر افزایش تقاضای مسکن تاثیر خواهد گذاشت و بالابردن تقاضا بدون افزایش عرضه، چیزی جز افزایش شدید قیمت نمی‌تواند در برداشته باشد.

بهمنی درباره رشد اجاره بهای مسکن نیز گفت: در بسته امسال ۲۰ درصد تسهیلات قابل پرداخت به جامعه باید به بخش مسکن اختصاص می‌یافت که بیش از این رقم اختصاص یافته است.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه منابع نظام بانکی محدود است، اظهار داشت: اگر منابع سیستم بانکی قابل توجه بود، یکی از راه‌کارها در این‌باره آزادسازی تسهیلات در بخش خرید نیز بود، بنابراین مجبوریم که فقط به بخش احداث مسکن تسهیلات پرداخت کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین