کد خبر: ۱۰۷۹۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۱
وفایی‌نژاد، رییس سازمان بازرگانی استان مازندران:

برنج‌هایی که از آنها به نام برنج ایرانی یاد می‌شود، تماماً وارداتی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصوبات ابلاغ شده توسط وزیر در رسانه ملی و برخی سازمان‌ها به‌طور کامل اجرا نمی‌شود بطوری که ادارات و سازمان‌های دولتی و نهادهای وابسته کماکان درصدد خرید برنج خارجی هستند.

رئیس سازمان بازرگانی استان مازندران از خرید تضمینی 9 هزار تن برنج به ارزش حدود 9 میلیارد تومان از شالیکاران خبر داد.

عباسعلی وفایی‌نژاد گفت: یکی از دغدغه‌های کشاورزان اجرایی شدن قیمت جدید خرید تضمینی برنج بود که پس از ابلاغ آن در هفته جاری، مقدمات اجرایی شدن آن نیز فراهم شده است.

وی گرمای ماه‌های اخیر را یکی از بزرگترین معضلات کشاورزان دانست و ادامه داد: گرمای هوا موجب پایین آمدن کیفیت محصول شده و با تاثیر مستقیم در دانه‌بندی برنج، درصد شکستگی را افزایش داده است.

وفایی‌نژاد افزود: در سال‌های پیش در صورت بروز چنین مشکلاتی وزارت بازرگانی میزان شکستگی مورد پذیرش را از 15 درصد به 20 درصد افزایش می‌داد که با توجه به بروز مجدد این معضل، کشاورزان در انتظار تصمیم وزارتخانه در این زمینه هستند.

وی‌، عدم امکان ذخیره‌سازی، سو‌استفاده واسطه‌ها و افزایش هزینه‌های حمل و نقل را از جمله مشکلات کشاورزان پس از برگشت محموله ارسالی به مراکز خرید دانست و گفت: با توجه به سیاست‌های وزارت بازرگانی مبنی بر حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان این انتظار می‌رود تا طی روزهای آتی در این مورد نیز تصمیمات مقتضی صورت گیرد.

وی در ادامه ضمن انتقاد از تبلیغات گسترده برنج‌های خارجی از رسانه ملی‌، ادامه داد: بر‌اساس تحقیقات صورت گرفته برنج‌هایی که از آنها به نام برنج ایرانی یاد می‌شود تماماً وارداتی است.

به گفته وی، مصوبات ابلاغ شده توسط وزیر در رسانه ملی و برخی سازمان‌ها بطور کامل اجرا نمی‌شود بطوری که ادارات و سازمان‌های دولتی و نهادهای وابسته کماکان درصدد خرید برنج خارجی هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۲
0
0
میشه با قوانین مهاحرت هر کشوری تغییر ملیت داد تعجب نداره. مثل کشتی‌گیر‌مون یا اون یکی که نهاوندیه یا اون یکی که پسرش را فرستاد امارات شمشیر بازی و....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین