کد خبر: ۱۰۸۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
برای رفع نیازهای داخلی؛

صادرات 3 محصول پتروشيمی متوقف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر برنامه‌ریزی و آی‌تی شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: اولویت اصلی ما بر رفع نیازهای داخلی و بعد از آن صادارت است که طبیعی است اگر محصولی برای رفع نیاز داخل کافی بود نسبت به صادارت آن نیز اقدام کنیم. 

يوسف مسافر تاکید کرد: در حال حاضر چون برای پی وی سی، پلی استایرن و سودسوزآور کمبود در داخل کشور داریم اصلا صادراتی دراین زمینه انجام نمی‌شود که این نشان از استراتژی ما برای اولویت دادن به نیاز داخل نسبت به صادرات است. 

وی ادامه داد: هر سال با هماهنگی مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای رفع نیاز بازار داخل برنامه‌ریزی می‌کنیم تا به طور دقیق مشخص شود که چقدر نیاز به صادرات وجود دارد که این در نهایت به برنامه مصوب شرکت ملی صنایع پتروشیمی تبدیل می‌شود. 

به گفته وی از سال‌های گذشته مذاکراتی با وزارت صنایع صورت گرفته تا در صورت رفع نشدن نیاز داخل نسبت به واردات اقدام شود. 

مدیر برنامه‌ریزی و آی‌تی شرکت بازرگانی پتروشیمی تاکید می‌کند که در شرکت بازرگانی پتروشیمی یک اصل بوده که ابتدا نیاز داخل رفع شود که بر همین اساس درصورت نیاز نسبت به واردات اقدام می‌شود چنانچه در سال جاری 34 هزار تن محلول سودسوزآور، 18 هزار تن محلول اسید فسفریک برای سازندگان خوراک دام و 700 تن پلی استایرن مقاوم وارد شد که برای واحدهای پلاستیک بود. 

مسافر همچنین گفت: در نظر داریم محموله دیگری از سودسوزآور و اسیدفسفریک وارد کنیم که بازار داخل با کمبود مواجه نشود. البته حضور شرکت بازرگانی پتروشیمی در بورس داخلی نیز درست به همین معنا است چرا که این شرکت هر سه شنبه برای فروش محصول پلیمر و هر چهارشنبه برای مواد شیمیایی در بازار داخلی بورس شرکت می کند که همین امر نشان از اولویت دادن به نیاز داخل از سوی شرکت بازرگانی پتروشیمی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین