کد خبر: ۱۰۸۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۸

ليگ قهرمانان اروپا؛ اينتر و يونايتد با تساوی آغاز كردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اینتر فصل تازه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را با تساوی آغاز کرد. توقف خانگی شیاطین سرخ و برد پر گل آبی - اناری‌ها و والنسیا از دیگر نتیجه‌های مهم شب نخست دور گروهی این رقابت‌ها بود. 

سه‌شنبه شب دور گروهی فصل 2011 - 2010 لیگ قهرمانان اروپا با انجام 8 دیدار از چهار گروه نخست رقابت‌ها آغاز شد. 5 تیم در این 8 مسابقه پیروز از میدان خارج شدند و 6 تیم نیز امتیازهای بازی را میان خود تقسیم کردند. 

در گروه نخست اینتر، مدافع عنوان قهرمانی در هلند با تساوی 2 بر 2 از شکست گریخت. ساموئل اتوئو، مهاجم کامرونی نراتزوری با گل خود اجازه نداد تا اینتر رقابت های اروپایی را در فصل تازه با ناکامی آغاز کند. پیش از او، یانسن و دیگو میلیتو (گل به خودی)‌ گل وزلی اسنایدر را که در چهاردهمین دقیقه بازی برای اینتر به ثمر رسانده بود، بی اثر کرده و هلندی ها را از قهرمانان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا پیش انداخته بودند. 

دیگر بازی این گروه نیز 4 گل داشت که سهم وردربرمن و تاتنهام 2 گل بود. برمن در حالی در خانه به این تساوی بسنده کرد که در آغاز با دو گل از لیگ برتری ها عقب افتاده بود. با این حال مردان توماس شاف، سرمربی برمن برگشت خوبی داشتند و از این بازی دست خالی بیرون نرفتند. هری ردنپ و شاگردانش تا نخستین برد خود در لیگ قهرمانان اروپا فاصله زیادی نداشتند، با این حال گلزنی آلمیدا و مارین رویای لندنی‌ها را از بین برد. 

در گروه دوم بنفیکا لیسبون و المپیک لیون تیم‌های موفق شب نخست این گروه از رقابت‌ها بودند. بنفیکا 2 بر صفر هاپوئل را شکست داد و لیون نیز با یک گل شالکه را برد تا فلیکس ماگات و بازیکنانش در اروپا نیز همانند بوندسلیگا فصل را با ناکامی آغاز کنند. "پادشاهان آبی‌‌پوش" با تمام هزینه‌های فراوانی که در تابستان داشتند، هنوز روی نوار ناکامی گام بر می‌دارند. 

در گروه سوم والنسیا در خانه بورسا اسپور از ترکیه برد راحتی داشت و میزبانش را با 4 گل در هم کوبید. گلاسکو رنجرز هم در دیگر دیدار این گروه توانست منچستر یونایتد را در اولدترافورد با تساوی بدون گل متوقف کند. سر آلکس فرگوسن علاوه بر از دست رفتن امتیازهای این بازی خانگی شاهد آسیب دیدگی آنتونیو والنسیا، مهاجم اهل آمریکای جنوبی خود نیز بود. اوضاع این بازیکن اکوادوری به هنگام تعویض اجباری اش با رایان گیگز هرگز خوب به نظر نمی‌رسید. 

در گروه چهارم بارسلونا در یک بازی یک طرفه در حالی مهمانش پاناتینایکوس را 5 بر یک شکست داد که لیونل مسی با از دست دادن یک ضربه پنالتی نتوانست "هت تریک" کند. ویا، پدرو و دنی آلوس در کنار مسی گلزنان تیم اسپانیایی به رهبری پپ گوآردیولا بودند. FC کپنهاگن از دانمارک هم با گلی دیر هنگام رابین کازان را از روسیه شکست داد. 

نتیجه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا: 

گروه A 
توئنت انسخده 2
یانسن (20)، دیگو میلیتو (30، گل به خودی)
اینتر 2
وزلی اسنایدر (14)، ساموئل اتوئو (41) 
وردربرمن 2
آلمیدا (43)، مارکو مارین (47)
تاتنهام 2
پاسانن (12، گل به خودی)، کراوچ (18) 

گروه B 
بنفیکا 2
لوئیزائو (21)، کاردوسو (68)
هاپول صفر 
لیون یک
باستوس (21)
شالکه صفر 

گروه C 
بورسااسپور صفر
والنسیا 4
تینو (16)، آدوریس (41)، پابلو (68)، سولدادو (76)
منچستریونایتد صفر
گلاسکو رنجرز صفر 

گروه D 
بارسلونا 5 
لیونل مسی (22،45)، داوید ویا (33)، پدرو (78)، دنی آلوس (90)
پاناتینایکوس یک
گووو (20) 
رابین کازان صفر
FC کپنهاگن یک
ان دویه (87) 

برنامه دیدار‌های چهارشنبه: 

گروه E
بایرن مونیخ - رم 
بازل - کلوژ 

گروه F 
مارسی - اسپارتاک مسکو 
چلسی - ژیلینا 

گروه G 
رئال مادرید - آژاکس آمستردام
میلان - اوسر 

گروه H 
آرسنال - براگا 
شاختار دونتسک - پارتیزان بلگراد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین