کد خبر: ۱۰۸۱۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴

رویانیان: خودروها مدیریت نشوند، قیمت 90 درصد کالاها تحت تاثیر تورم قرار می‌گیرند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: براساس اظهارات رویانیان، در حال حاضر 5/1 میلیون دستگاه خودرو حامل مسافر و کالا در کشور تردد می‌کنند که در صورتی که سامانه این خودروها مدیریت نشود، بیش از 90 درصد کالاهای کشور تحت تاثیر قیمت‌های تورمی قرار خواهند گرفت.

رئیس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت در جمع خبرنگاران همچنین در خصوص وضعیت ساماندهی مصرف سوخت وانت بارهای کشور، تاکید کرد: در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار دستگاه وانت‌بار در کشور در حال تردد است که روزانه 15 تا 17 میلیون لیتر بنزین سهمیه‌ای دریافت می‌کنند.

وی با اعلام آخرین هشدار به صاحبان وانت‌بارهایی که شغل آنها جابجایی کالا و بار مورد نیاز مردم است، گفت: صاحبان این نوع خودروها باید با مراجعه به سایت وزارت کشور یا وزارت راه ثبت نام و مدارک خود را مبنی‌بر اینکه شغل‌شان جابجایی کالا است، ارائه کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون 200 تا 250 هزار دستگاه وانت‌بار فعال در زمینه حمل و نقل کالای مورد نیاز مردم شناسایی شده‌اند، تاکید کرد: در صورتی که صاحبان وانت‌بارهایی که شغل آنها جابجایی کالای مورد نیاز مردم است، در سایت‌های مربوطه ثبت نام نکنند از امتیازات و حمایت‌های دولت در قالب هدفمند کردن یارانه‌ها محروم خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی وانت‌بارها برای ساماندهی نظام مدیریتی حمل کالا مراحل نهایی خود را طی می‌کند، ادامه داد:‌بر این اساس تمام صاحبان این نوع وانت‌بارها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند و از حمایت‌هایی مانند مشوق‌های تعویض خودرو، دریافت وام بدون بهره و یا پرداخت یارانه قیمتی برخوردار می‌شوند. به گفته وی وانت‌بارها تا 15 مهرماه فرصت دارند در سایت‌های مربوط ثبت نام کنند.

وی مهار خودروهای حامل کالا و مسافر را یکی از راههای مهم جلوگیری از ایجاد تورم کاذب در کشور عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به سهم 12 درصدی حمل و نقل در سبد هزینه خانوار، تصریح کرد: 2 درصد از این 12 درصد، سهم مستقیم بنزین در سبد زندگی مردم است.

وی ادامه داد: در کل کشور در دهک‌های پایین به طور متوسط سالانه هر فرد بین 20 تا 240 هزار تومان جهت آژانس، حدود 100 هزار تومان برای تاکسی و حدود 10 هزار تومان بابت هزینه حمل و نقل با اتوبوس پرداخت می‌کند.

رویانیان همچنین از اجرای طرح توزیع کارت سوخت گازوئیل از دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در این طرح، عرضه گازوئیل بر اساس کارکرد خودرو صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: قرار بود این طرح پاییز امسال اجرا شود ولی اجرای آن به دی‌ماه موکول شد.

به گفته وی توزیع کارت سوخت گازوئیل، مصرف این حامل را در کشور حدود 10 درصد کاهش خواهد یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین