کد خبر: ۱۰۸۱۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴

شیوه جدید انتقال دانشجویان اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر علوم در آستانه ابلاغ آئین‌نامه تسهیل نقل و انتقال دانشجویان گفت: بر اساس این آیین نامه دانشجویان می‌توانند تا پایان تحصیلات خود در واحد دانشگاهی به‌عنوان مهمان دائم ادامه تحصیل دهند و مدرک خود را از دانشگاهی که قبول شده‌اند دریافت کنند. 

به گزارش مهر، نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه ها همیشه در ایام شهریور ماه و زمان اعلام نتایج کنکور سراسری مورد توجه دانشجویان و خانواده‌های آنها است. 

تسهیل نقل و انتقال دانشجویان یکی از مواردی است که کامران دانشجو وزیر علوم از زمان فعالیت در وزارت علوم آن را مورد تاکید قرار داده است و به نظر می‌رسد با طی مراحل لازم آیین نامه نقل و انتقال دانشجویان اصلاح و به‌زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود. 

محمود ملاباشی در هجدهمین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در بابلسر درباره طرح انتقال دانشجویان دختر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به نزدیک‌ترین دانشگاه محل سکونت‌شان گفت: این موضوع در وزارتخانه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و به‌زودی طی بخش‌نامه‌ای به‌طور رسمی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه این دانشجویان می‌توانند تا پایان تحصیلات خود در آن واحد دانشگاهی به عنوان مهمان دائم ادامه تحصیل دهند و مدرک خود را از دانشگاهی که قبول شده‌اند دریافت کنند اظهار داشت: این طرح در تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور قابل اجراست. 

محمود ملاباشی پیش از این در گردهمایی معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی درباره این آیین‌نامه گفت: در این آئین‌نامه به‌ویژه دانشجویان دختر که در دانشگاه‌های غیر از محل سکونت خود پذیرفته شده اند می توانند با یک تقاضا و خیلی ساده‌تر از گذشته و با موافقت دانشگاههای مبداء و مقصد به دانشگاه محل زندگی خود منتقل شوند. 

معاون دانشجویی وزیرعلوم گفت: دانشجویان باید یکسال صبر کنند و اگر دانشجوی مستعد و ورزیده ای باشند امکان انتقال آنها فراهم می‌شود و باید گفت به غیر از تهران برای سایر شهرستان‌ها حتی برای رشته‌های خاص و پرطرفدارهم در خصوص نقل و انتقال مشکلی پیش‌بینی نمی‌کنیم.

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات‌و فناوری نیز چندی پیش از اجرایی شدن آئین‌نامه جدید تسهیل نقل و انتقال دانشجو در سال تحصیلی پیش‌رو خبر داد و گفت: در آئین نامه جدید متقاضیان تنها یک ترم در دانشگاه مبدأ تحصیل می‌کنند و سپس بر اساس آئین‌نامه به دانشگاه مورد تقاضا منتقل شوند.

کامران دانشجو افزود: پیش از این باید دانشجو 2 ترم در دانشگاه مبدأ تحصیل می‌کرد و معدل لازم برای انتقال را کسب می‌کرد اما اکنون این 2 ترم در آئین‌نامه به یک ترم تغییر پیدا کرده است به‌طور کلی شرایط انتقال دانشجویان بسیار سخت بود که آن را تسهیل کردیم.

وزیر علوم از تسهیلات برای دانشجویانی خبر داد که والدین‌شان در نزدیک ترین محل دانشگاه مقصد قرار می‌گیرند و خاطرنشان کرد: همان طور که از عنوان آئین‌نامه نقل و انتقال دانشجو پیدا است فردی می‌تواند از آن بهره‌مند شود که دانشجو باشد یعنی در دانشگاه مبدأ ثبت‌نام کرده باشد در غیراین صورت معنا ندارد فردی که تازه در کنکور پذیرفته شده و ثبت‌نام نکرده است بتواند از آن بهره‌مند شود.

دانشجو تاکید کرد: افرادی که خواستار بهره‌گیری از تسهیلات نقل‌و انتقال دانشجویان هستند حتما باید نیم‌سال اول را در دانشگاه مبدأ ثبت‌نام و تحصیل کرده باشند.

دیگر تغییراتی که اخیرا در نقل و انتقال دانشجویان در سال تحصیلی جدید ایجاد شد مربوط به فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها است.

بر اساس این گزارش، دستورالعمل آئین‌نامه اجرایی بخش‌نامه ایجاد تسهیلات برای نقل و انتقال فرزندان دانشجوی اعضای هیأت علمی که در سال 1388 به تصویب هیأت وزیران رسیده بود با افزودن یک تبصره به آن و با امضای وزرای علوم و بهداشت اصلاح شد.

اعضای هیأت علمی پیمانی دانشگاه‌های تابعه وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به شرط داشتن دو سال سابقه کار (به صورت پیمانی) و اینکه گزینش علمی و عمومی آنان توسط یکی از وزارتین انجام شده باشد، مشمول این دستورالعمل و مصوبات مربوط خواهند بود.

آئین‌نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان سراسر کشور که جهت سهولت نقل و انتقال دانشجویان و نزدیکی آنها به خانواده‌های‌شان مورد بازبینی قرار گرفته، با اصلاحات نهایی به‌زودی از طرف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۶
0
2
سلام.این آیین نامه شامل دانشجو های وزارت بهداشت هم میشود یا نه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۶
0
3
با سلام
آئین‌نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان در چه تاریخی به دانشگاه ها اعلام می شود ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۸
0
2
سلام.این آیین نامه شامل دانشجو های وزارت بهداشت هم میشود یا نه؟ لطفا جواب دقیق بدید . ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
0
2
با سلام و خسته نباشید-راستش من واسه نیمسال دوم سال 90 درخواست انتقالی دادم اما متاسفانه دانشگاه مبدا اصلا جوابی نداده-الان من یک سال عقب افتادم -شما بگید چکار کنم-دانشگاه مقصد من علم و فرهنگ بود -اصلا جوابی نداده شما کمکم کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
0
0
من دو ترم امیرکبیر مهمان بودم. باید بگم فقط خرداد هرسال به درخواستها رسیدگی میشه و هر درخواست برای دو نیمسال. البته باید معدلتون هم برای پذیرش مهمان یا انتقالی بالا باشه.
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
0
0
من خودم امیرکبیر مهمان شدم اگه کسی سوال داره بهم میل بده.
fatemef_72@yahoo.com
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین