کد خبر: ۱۰۸۱۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۱

اشتياق روزنامه رسالت برای تخريب چهره خاتمی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- سرویس سیاسی: رسالت در یک گاف بزرگ ژورنالیستی به منظور تخریب چهره سید محمد خاتمی مقاله محمد ارسی تحت عنوان " روز قدس و سخنان پرسش برانگیز خاتمی" به نشانی http://www.iranglobal.info/I-G.php?mid=2-61713 را به عنوان حمله محمود عباس به خاتمی منتشر کرد.

علت اشتباه خبرنگار رسالت این بوده که برای دریافت خبر به سایت وزارت امورخارجه اسراییل به نشانی http://www.hamdami.com/MFAFA/Didgah/130910-Didgah-Arassi.htm مراجعه کرده و بدون آن که به منبع مطلب در پایین صفحه اینترنتی مراجعه کند، به صرف این که از محمود عباس عکسی در ابتدای مطلب درج شده،‌ مصادره به مطلوب کرده آن را به نام سخنان محمود عباس و حمله به خاتمی در روزنامه خود منتشر می‌کند.

نکته اساسی این است که سایت وزارت امورخارجه اسراییل مطلب مذکور را از سایت ایران گلوبال دریافت و منبع آن را نیز ذکرکرده است. رفتار غیرحرفه‌ای روزنامه رسالت و تعجیل و شتاب بیش از اندازه دروازه بانان خبر و مسئولان آن برای خراب کردن یک انسان که مسلمان نیز هست تا آن جا پیش رفته که از سرذوق فراموش کردند منبع خبر و صحت آن را بررسی کنند.

در ترم اول رشته روزنامه‌نگاری در دانشگاه به دانشجو آموزش داده می‌شود که صحت منبع خبر فراموش نشود.

بسیاری از سایت‌های اصول‌گرا از جمله سایت‌های جهان‌نیوز نزدیک به رییس‌جمهوری و خبرآنلاین نیز با اعتماد به روزنامه رسالت عینا مطلب منتشر شده در این روزنامه را نقل کردند.

متن روزنامه رسالت که به اشتباه یا عمد، به محمود عباس نسبت داده شده، به شرح زیر است:

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از موضع خاتمی درباره روز قدس ابراز تعجب کرد. محمود عباس عنصر دست نشانده اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در یک موضع‌گیری خفت بار که سایت وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی آن را منعکس کرده است گفته من از موضع خاتمی که مردم و جوانان را تشویق به حضور در مراسم روز قدس کرد شگفت‌زده شدم و ملول گشتم و از ته دل سخت گریستم!

این عنصر خائن به مردم فلسطین همچنین خطاب به خاتمی گفته: ای برادر درست زمانی که گفتگوهای صلح فلسطین با اسرائیل آغاز شده در این شرایط تشویق مردم به شرکت در تظاهرات جز دشمن تراشی و خشونت گرایی چه معنایی دیگری دارد؟

محمود عباس به خاتمی گفته شما با تشویق مردم به راهپیمایی روز قدس، جنبش سبز مردم را به خشونت و نفرت، آلوده کردید!

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که از شکست مذاکرات به اصطلاح صلح در آمریکا نگران است در این نوشته خود خطاب به خاتمی ضمن فحاشی به سپاه پاسداران و بسیج سئوال کرده آیا شرکت در راهپیمایی و شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل و خائن دانستن حکومت خودمختار فلسطین یک رسالت الهی و انسانی است؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۴
0
0
رفت بالاترین . دوستت دارم آفتاب نیوز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۴
0
0
سايت محترم
باسلام و خسته نباشيد
لازم ديدم به عرض برسانم شان و منزلت جناب سيدمحمدخاتمي چنانع رفيع است كه بحمدالله هيچ معاند و خائنی نمی‌تواند در آن خللی وارد كند. از خداوند سلامتی و سربلندی بيش از پيش آن بزرگوار را خواهانيم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۴
0
0
خاتمی البته سید محمد خاتمی محبوب بوده و خواهد ماند به امید خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۴
0
0
درود بر سید محمد خاتمی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۵
0
0
رسالت رسالتش همین بوده و خواهد بود و خاتمی همواره برای ما همان خاتمی همیشه عزیز خواهد بود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین