کد خبر: ۱۰۸۱۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۱

ممنوعیت واردات تمام اقلام مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی وزارت بازرگانی اعلام کرد که ممنوعیت واردات همه اقلام مورد درخواست وزارت جهاد کشاورزی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ شده است. 

سخنگوی وزارت بازرگانی اعلام کرد که ممنوعیت واردات همه اقلام مورد درخواست وزارت جهاد کشاورزی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ شده است.

علیرضا شجاعی اظهار کرد: پس از ارسال رونوشت نامه شماره ‌٤٣٦١٠١ مورخ ‌١٣٨٩/٦/١٣ وزیر بازرگانی مبنی بر ابلاغ ماده ‌١٦ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی در همان تاریخ برای رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، امروز نیز به استناد تبصره ذیل ماده ‌٤ قانون مقررات صادرات و واردات، موارد درخواستی در نامه وزیر جهاد کشاورزی درخصوص محدودیت‌های وارداتی برخی از اقلام کشاورزی، عیناً از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به گمرک ابلاغ شد.

به گفته او در این ابلاغیه تاکید شده است که از زمان ابلاغ وزیر بازرگانی، از کلیه واردکنندگان در هنگام ثبت سفارش تعهد مبنی بر ارائه مجوز وزارت جهاد کشاورزی (قبل از ورود) برای کلیه کالاهای مشمول و ارائه آن در هنگام ترخیص به کلیه گمرک‌ها کشور اخذ می‌شود.

وی ادامه داد: بدیهی است کالاهایی که قبل از ابلاغ قانون مذکور، ثبت سفارش شده‌اند، با رعایت مفاد ماده (‌١١) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و اخذ گواهی‌های قانونی لازم و با رعایت سایر مقررات قابل ترخیص هستند.

شجاعی گفت: وزارت بازرگانی با وزارت جهاد کشاورزی کاملاً هماهنگ بوده و از سایر دستگاه‌های تخصصی از جمله صنایع و معادن و بهداشت انتظار دارد هرچه سریع‌تر در پاسخ به نامه وزیر بازرگانی، نسبت به تعیین راهبرد ضوابط فنی و اعلام ضوابط جدید به وزارت بازرگانی برای ابلاغ به گمرکات کشور اقدام کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین