کد خبر: ۱۰۸۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۱
شبکه فاکس‌نیوز آمریکا:

خط پروازی کاراکاس _ تهران لغو شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا در خبری در وب سایت خود مدعی شد که شرکت هواپیمایی دولتی ونزوئلا پرواز هفتگی خود به ایران و سوریه را کنسل کرده است.

شبکه خبری آمریکایی در مصاحبه‌ای با " جنی گیل رومرو " مدیر پروازهای خارجی شرکت هواپیمایی دولتی ونزوئلا " کان ویا سا" به نقل از وی می‌نویسد: " ما دیگر پروازی به تهران نداریم و نمی‌دانم که پروازها مجددا از چه زمانی از سر گرفته خواهد شد. این پروازی بود که هر هفته سه‌شنبه از کاراکاس به تهران انجام می شد اما مدتی است که دیگر انجام نمی‌شود".

فاکس‌نیوز در ادامه ادعا می‌کند: خط پروازی تهران – دمشق به کاراکاس علی‌رغم اینکه به ادعای مقامات 3 کشور یک خط پروازی تجاری بود، اما خرید بلیط و انجام سفر بدون تایید مقامات دولتی 3 کشور برای شهروندان عادی امکان‌پذیر نبوده است.

خط پروازی تهران – دمشق –کاراکاس از سال 2007 ( اسفند ماه 1385) و همزمان با گرم‌تر شدن روابط ایران و ونزوئلا در دولت نهم جمهوری اسلامی ایران برقرار شد.

سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسراییل از زمان راه‌اندازی این خط پروازی با ادعای اینکه این خط پوششی برای کارهای تروریستی بوده، همواره ایران را متهم می‌کرده‌اند که از این خط پروازی برای انتقال تروریست‌ها و تجهیزات نظامی به ونزوئلا و برخی دیگر از کشورهای آمریکای لاتین استفاده می‌کند.

ایران و ونزوئلا همواره این ادعای سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسراییل را رد کرده و می‌گفتند که این خط پروازی یک خط پروازی عادی و تجاری بین دو کشور بوده و نشانه‌ای از گرم‌تر شدن روابط دو جانبه تهران – کاراکاس بوده است.

فاکس‌نیوز مدعی شده که این خبر را در پی اقدام برای خرید بلیط کاراکاس به مقصد تهران مطلع شده است. هنوز این خبر به تایید مقامات رسمی ونزوئلا و ایران نرسیده است.

خط پروازی تهران – کاراکاس طولانی‌ترین خط پروازی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی ایران است.
 
پرواز تهران -دمشق-كاراكاس پس از توقف كوتاهی در دمشق 14 ساعت بدون توقف با عبور از اقيانوس آتلانتيک در فرودگاه كاراكاس پايتخت ونزوئلا بر زمين می‌نشيند.

پیش از این هوگو چاوز رییس‌جمهوری ونزوئلا، با اشاره به دخالت برخی عوامل طرفدار آمریكا در داخل ونزوئلا برای لغو این خط پرواز تاكید كرده بود که آنها همیشه درصدد هستند این خط پروازی مهم میان منطقه آمریكای لا تین خاورمیانه و آسیا را متوقف كنند اما ما اجازه این اقدام را به آنان نخواهیم داد.

چاوز در مهرماه سال 1387 با اشاره به این مطلب افزوده بود: دولت آمریكا و برخی مخالفان دولت ونزوئلا در تبلیغات دروغین خود اعلام كردند با افتتاح این خط پروازی ونزوئلا - ایران و سوریه درصدد انتقال تروریست‌ها از خاورمیانه به آمریكای لاتین هستند.

وی افزود: حتی برخی مخالفان دولت ونزوئلا و دست نشانده‌های آمریكا در داخل یكی از هواپیماها مواد مخدر كار گذاشتند تا این خط پروازی را متهم و آن را در نهایت لغو كنند اما آنان موفق نخواهند شد با این شیطنت‌ها دو كشور ایران و ونزوئلا را از حفظ این خط پروازی منصرف كنند.

رییس‌جمهور ونزوئلا تاكید كرده بود که با توجه به هزینه‌های زیاد برای تاسیس خط پروازی كاراكاس - دمشق - تهران هیچ‌گاه اجازه متوقف شدن آن را نخواهیم داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین