کد خبر: ۱۰۸۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۲
احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی:

بودجه انسداد مرزها پرداخت نشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: متأسفانه به دلیل تأخیر در واگذاری اعتبارات تا این لحظه بودجه‌ای به دست ناجا نرسیده است. 

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح پنجشنبه در حاشیه دیدار با فرمانده مرزبانی کشور آذربایجان در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت مرزهای کشور گفت: مرزهای شمالی کشور نسبت به سایر مرزها وضع نسبتاً‌ مطلوبی دارد که این به دلیل همکاری خوب با کشورهای همسایه در مرزهای شمالی است. در گذشته ترددهای غیرقانونی در مرزهای مشترک با آذربایجان زیاد بود اما در سالهای اخیر وضعیت بهبود یافته است. 

فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: به دلیل مشکلات موجود اولین اولویت پلیس مرزهای شرقی و پس از آن مرزهای غربی است. در گذشته در کشورهای روسیه و کشورهای استقلال‌ یافته‌ معتاد وجود نداشت اما در سال‌های اخیر تعداد معتادان در این کشورها افزایش یافته است. ایران، آذربایجان و به خصوص دریای خزر می‌تواند کانالی برای انتقال مواد مخدر به کشور روسیه و کشورهای اروپایی باشد. بر همین اساس این نگرانی وجود دارد که منطقه به کانال ترانزیت مواد مخدر تبدیل شود. 

وی درباره اعتبارات انسداد مرزها گفت: متأسفانه به دلیل تأخیر در واگذاری اعتبارات تا این لحظه بودجه‌ای به دست ناجا نرسیده است.در گذشته اعتبارات به نیروی انتظامی واگذار می‌شد و تا زمانی که این اعتبارات به ما تخصیص یابد از سایر منابع هزینه می‌کردیم اما در شرایط فعلی نمی توان چنین ریسکی کرد. 

سردار احمدی‌ مقدم گفت: مجلس و دولت به مصوبه شورای امنیت کشور مبنی بر انسداد 3 ساله مرزهای شرقی کشور توجه کنند و در جهت اجرای این مصوبه دولت لایحه مناسبی را ارائه و مجلس هم اعتبارات خوبی را تخصیص دهد. 

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: در حال حاضر مسیر ترانزیت مواد مخدر به ایران به پاکستان و جنوب مرزهای سیستان منتقل شده که باید به‌طور ضربتی مناطقی که امکان ورود قاچاقچیان را دارد مسدود کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین