کد خبر: ۱۰۸۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۳

مهران مدیری: جان من سریال قهوه تلخ را کپی نکنید!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیری معضل کپی کردن آثار هنری را معضلی دانست که همیشه در این سال‌ها گریبانگیر آثار موسیقیایی و دیگر آثار هنری محصولات شبکه نمایش خانگی بوده است.

با انتشار اولین قسمت‌های قهوه تلخ در شبکه نمایش خانگی، مهران مدیری در سخنان جالبی، توضیحاتی درباره ساخت این مجوعه داد.

به گزارش پارس‌توریسم، قبل از پخش قسمت نخست قهوه تلخ، مهران مدیری خطاب به مردم بابیان اینکه دلم خیلی برای شما تنگ شده، توضیحاتی درباره ساخت این سریال ارائه می‌دهد.

به گفته مهران مدیری از حدود 14 ماه قبل پیش تولید وتولید این سریال شروع شده و با گروهی متشکل از 250 نفر و با ساخت دکورهای بسیار عظیم و با دوخت صدها دست لباس و گریم‌های بسیار سنگین این مجموعه ساخته شده است .به گفته مدیری این مجموعه 35 بازیگر اصلی دارد ودر واقع یک کمدی تاریخی است.

این کار گردان وبازیگر مطرح تلویزیون درادامه بااشاره به اینکه قهوه تلخ هفته در سه قسمت و در یک بسته‌بندی شیک عرضه خواهد شد، گفت: هدایای بسیار نفیسی شامل 6 دستگاه آپارتمان با وسایل کامل به همراه صدها هزار جایزه نقدی از جمله جوایز مجموعه قهوه تلخ است.

وی ادامه داد: من خیلی بلد نیستم هدیه تبلیغ کنم و یا راجع به آپارتمان صحبت کنم ولی چون این مجموعه یک محصول فرهنگی است به خودم اجازه دادم که درباره هدایای آن و آپارتمان صحبت کنم.

جان من کپی نخرید

مهران مدیری درادامه سخنان خود خطاب به مردم گفت: ما که همیشه همدیگر را دوست داشته‌ایم و من همیشه عاشق‌تان بوده‌ام یک خواهش از شما دارم و آن این است که جان من (مدیری این عبارت جان من را سه بار تکرار کرد) نسخه کپی این سریال را از کسی نگیرید و یا از کسی نخرید. حتی در خانواده و حتی در بین خواهر و برادرها.

مدیری افزود:حتی اگر پسرخاله یا دختر عمو بگوید که یک کپی از این سریال (قهوه تلخ )را به ما بده بگویید نه و بگو یید برو از سر کوچه بخر.

مدیری معضل کپی کردن آثار هنری را معضلی دانست که همیشه در این سال‌ها گریبانگیر آثار موسیقیایی ودیگر آثار هنری محصولات شبکه نمایش خانگی بوده است.

به گفته این بازیگرو کارگردان مطرح، این کار استفاده از نسخه کپی 3 ضرردارد یکی اینکه نسخه‌های اصلی این سریال بسته‌بندی شیک و محترمانه‌ای دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است و همچنین قیمت ارزانی دارد. دوم اینکه کسی که از نسخه کپی این سریال استفاده کند از جوایزی که در مسابقه این سریال در نظر گرفته شده محروم می‌شود.

به گفته مدیری سوم اینکه گروه بزرگی مدت‌های زیادی برای آن زحمت کشیده‌اند و پوست‌شان کنده شده و با ذوق‌وشوق و با هزینه بسیار سنگینی، تلاش کرده‌اند این مجموعه ساخته شود و با این همه زحمت کپی کردن این مجموعه انسانی نیست و زحمت همه افرادی که برای ساخت آن تلاش کرده‌اند به هدر می‌رود.

مهران مدیری در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: امیدوارم قهوه تلخ بهترین کار ما باشد و همه بازیگران بهترین بازی‌های خودرا ارائه داده‌اند. در این مجوعه بهترین طراحی صحنه و لباس، بهترین طراحی گریم، بهترین طراحی نور، بهترین قصه وبهترین داستان، بهترین بخش تهیه کنندگی و بهترین هرچه فکر کنید در این مجوعه اتفاق افتاده است و من خودم هم سعی کرده‌ام کار گردانی‌ام در قهوه تلخ متفاوت باشد، یک تغییراتی، یک حرکاتی و یک پلان‌های خوشگلی بگیرم که با گذشته فرق کند. امیدوارم این کاررا ببینید و لذت ببرید و کیف کنید.

مدیری در پایان گفت: انتقادات و پیشنهادات خودرا به ما برسونید و ماهمه سعی‌مان را کرده‌ایم و این مجموعه همه بضاعت مان بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Spain
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۵
0
0
لطفا اطلاع رسانی کنید که جناب مدیری مجموعه دی وی دی سریالش را به کسی هدیه داده نه؟ اخه باید بدونیم بخریم یا نه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۶
0
0
راستش پس از خبری که در سایت وزین شما درباره‌ی ایشون و ماجرای افطاری هنرمندان و اهدای دی‌وی‌دی و اینا خوندم، دلم برای خرید مجموعه‌شون سست شد. آخه منو یاد نام یک خواننده‌ی پیش از اینها محبوب و در آغوش کشیدن و فرانسه و این حرفا انداخت!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۶
0
0
به کسی هدیه نداده و آغوش هم نبوده شایعه بوده . با خیال راحت بخرید :-)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۷
0
0
مهران راستشو بگو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۷
0
0
جان شما بیشتر از اینها برای ما ارزش دارد به همه دوستانم اصل سی دی شما را کادو خواهم داد
lمهربان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۷
0
0
آقای مدیری سلام من واقعا سپاسگذارم ازتلاشتون موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۷
0
0
حتماً می خریم مخصوصاً اینکه به رئیس جمهور محبوب هدیه داد
قربونت برم آفتاب طرفدار آزادی بیان!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۷
0
1
چشم مهران خان.قول میدم اینو کپی نکنم
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
1
سلام مهران جان نمی شه زود تر سی دی ها را به مردم عرضه کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
1
عجب کامنت‌هایی! بابا اصلا این مهران مدیری هر کی هست و هر کاری کرده به کسی چه ربطی داره شما برین اورجینالش رو بخرین دیگه عجبا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
واسه اینکه یه تو دهنی ... هم باشه این سریال رو من خریداری می کنم با اینکه می تونم دانلود کنم.
از آقای مدیری برای ساخت این سریال حمایت کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۸
0
0
آقای مهران مدیری تنت سلامت اما صد حیف که
زمانه به دست مردم نادان دهد زمام مراد
تو اهل هنر هستی و کمال همین بس گناهت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۰
0
1
سلام من یک باستان شناس هستم و سه قسمت اول این سریال رو دیدم و قبل از دیدن سریال هم قصد خریدنش رو داشتم چون میدونستم کار آقای مدیری مطمئنا خوب و جدید و بدون اشکال و قوی است و از همه‌ی دست‌اندرکاران این مجموعه متشکرم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۰
0
0
سلام !
امیدوارم با خودباوری و درک درست از خود، آن هم با هزاره‌هایی از سابقه تمدن، به جایی برسیم که در عادات و ناخوداگاهمان ریشه دواند >>>
وقتی که لذتی ناب را از دیدن و شنیدن یک اثر هنری را تجربه می‌کنم، اطمینان دارم که این زیبایی و شیوایی، اتفاقی بدست نیامده، بلکه حاصل زحمت و کار و صرف هزینه های بسیاری بوده که من نمیدانم و تخصصش با عوامل تهیه و کارگردانی هست!

حالا انصافا بیام وجدان خودمو بذارم روبروم! حیف نیس این همه زیبایی رو من یه جا بخوام تو یه سی دی یا دی وی دی بی نام و نشان ببینم؟!
[ اینو وجدانم الان بهم گفت:] آخه آدم درست! حالا فرض کن منم اصلا نبودم تو وجودت! تو - نعوذاًبالله - بی منم که باشی، خب عزیز من! گلم! دلم! خودت تنهایی قضاوت کن اینو >>
طرح روی جلد و اون پاکت و غلاف زیبا برای سی دی این محصول - با تمام لذتی که از زیباییش میبری - خدا و کیلی زیبایی طرح و جلد فابریک و اوریجینال یک اثر که باز همینم یه عده واسه طراحی و چاپش پوستشون کنده شده، نباید بپذیری که زیبایی همینم خودش جزء زیبایی کل سریاله؟!!
شک ندارم به خودت میگی: آره درسته!
من بت میگم چرا! چون ایرونی، زن و مردش، مفهوم مردونگی رو به دنیا ثابت کرده‌ان! مرد هستن! همینو بس!
ته حرفمو بگم، راستش من که جرات ندارم با وجدان خودم "تک به تک" بشم!!! آخه لامصب کارش درسته همیشه گل رو میزنه! میدونی چرا؟ جون هدیه و عطیه خداست.
پس بذاریم بغل دستمون باشه، نه روبرومون! که بخوایم باهاش بازی کنیم! اینجوری هم خدا از امونت‌داری ما خوشش میاد هم خلق خدا حقش ضایع نمیشه!
انصافا مگه چقدر میخوای بیشتر پول بدی؟ ماشین که نمیخوای بخری! یه سی دی هست! همین! اصلی و اوریجینالش رو بخر و از تمام زیبایی هاش یک جا لذت ببر! نه فقط زیبایی سریال توش! بذار وقتی سی دس اوریجینالت وسط چند تا سی دی کپی شده بی نام و نشان تو خونه ت هست! با زیبایی طرح اوریجینالش ، برات برق بزنه و تو با افتخار، لبخند رضایت بزنی که هنرمندی رو که دوستش داری حمایت کرده ای!
معذرت میخوام که پر حرفی کردم!
دست همه تونو میبوسم!
تو همین روزها آلبومی از من در موسیقی پاپ به اسم "هامون - آلبوم تصویر آخر" - با آهنگ سازی دوست و استاد عزیزم جناب کیارش حسن زاده- که مجوز نشر هم داره، به امید خدا روانه بازار میشه.
رو نفعش حسابی اصلا نکرده‌ام. اما کاش از دست این برادر کوچیک میومد که خدمتی بکنم به آقای مدیری! این انسان زحمت‌کش!
مهران و مهران ها قلبشونو میذارن تو کارشون!
زنان و مردان جوونمرد! اگه دوسشون داریم، حمایتشون کنیم.
یا حق- ارادتمند -- هامون؛30 ام شهریور 89
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
من خودم قسمت اول و دوم و سوم رو كپي خريدم ولي وقتي فيلم رو ديدم واقعا تو مرام و معرفت و مردونگي نديدم كه برم دوباره كپي بخرم برا همينم منتظرم تا نسخه هاي اصليش بيرون بياد و برم اصلش رو بخرم.
چون واقعا ديدم از اولين نفر كه فيلمنامه قشنگش رو با وقت گذاشتن و مطالعه نوشته و با هزار شور و شوق شايد به عشق خنديدن يه ملت شايدم پول زحمت كشيده نامرديه كپي بخريم چه برسه به تهيه كننده بازيگر و به قول مهران كه گفته 250 نفر زحمت كشيدن واقعا دور از انسانيته.

من با خودم گفتم اگه الان من كپي بخرم شايد چند سال ديگه واقعا هيچ كسي دلش همراهيش نكنه كه يه كار خوب بسازه و همه برن دنبال سمبل ممبل كردن يه فيلمنامه بيخود و بازيهاي سطحي.

اميدوارم همه اصل بخرن و اميدوارم اين فيلم تا آخرش ميليونها نسخه بفروشه و ميلياردها تومان نصيب همه سازنده هاش بشه كه بعد از اين خيليا توي ايران خودمون بهترينها رو توي هر چيزي سرمايه گذاري كنن و بهترينها رو توي هر چيزي ببينيم.

دست همشون درد نكنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
من تصمیم دارم چند تا سرور بخرم و لینک مستقیم این سریال رو برای دانلود بزارم تا بفهمن یه من ماست چقد کره داره
وقتی برای شخصیت‌ها ... فیلم هاتون از اقوام لر و ترک و غیره استفاده می‌کنید به یاد این کار من بیفتید
گه پشت به زین و گهی زین به پشت
تا شما باشید .... خودتون رو با بد کردن اقوام دیگه پنهان نکنید
ایشالا ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۲
0
1
من مطمئن هستم که هر ایرانی با اخلاق و دوستدار هنر اصل این مجموعه رو تهیه می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
0
0
وقتی به خودشون زحمت نمیدن مردم و روشن کنن اصلا چرا مردم نباید این سریالو از تلویزیون ببینن؟ اینکه سه ونیم میلیارد تومان قرار بوده صداو سیما بابت این سریال پرداخت کنه ولی عوامل قبول نکردن و یا اینکه سریال کلا مشکل پخش داشته مردم حقشونه بدونن اون موقع بهتر میتونن تصمیم‌بگیرن مدیری رو حمایت کنن یا نه.

این خبر آخر هم که حسابی مردمو دلزده کرد اینکه جناب مدیری دی وی دی رو اهدا کرده و از این بحث ها.نه بابا مثل اینکه تو این مملکت هر کی فکر جیب خودشه آی دوستون دارمو دلم براتون تنگ شده و سریالو کپی نکنید و....چند وقت پیش یادتونه به یه فیلمی مجوز اکران ندادن کارگردان و عوامل گفتند مردم کپیش کنید نوش جونتون....اینه فرق کسی که مردمو دوست داره و اونیکه جیبشو دوست داره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۵
0
0
نفري كه ميخواد سرور بذاره كارش از نظر شرعي و اخلاقي درست نيست
من فكر ميكنم مديري اگه يه اشتباه كرده همون اهدا باشه
كه هنوز معلوم نيست واقعيت داشته باشه يا نه .
من با وجود اينكه از اين كارش( اهدا) بدم اومد بخاطر كمك به هنرمندان اين كارو ميخرم
ميدونم كه اشتباهشو جبران ميكنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۰
0
0
من هم میرم بخرم
شما چی کار دارید که چی شده
برید بخرید فیلمو حالشو ببرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۲
0
0
سلام اقای مدیری سریالتون واقعا قشنگه ما که اصلشو میخریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۳
0
0
مخلصتم هستیم با خریدن سعی میکنیم حمایت کنم . زنده باشی که همیشه به مردم حال ذاذی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۵
0
0
20ستییییییی مهران
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۹
0
0
با سلام . من هنوز سی دی رو تهیه نکردم.و حتما اصل اون رو تهیه میکنم . به نظر من اگه کسی کپی کنه حق الناس رو رعایت نکرده و خب اگه یکهزارم در صد هم اعتقاد داشته باشه به اون دنیا باید جواب سنگینی پس بده.....!!!!!
آقای مدیری از بابت ما خیالت راحت باشه......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۹
0
0
عالیه مهران جون دوست دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۲
0
0
برای اینکه حال صداوسیما هم که شده ،گرفته بشه میریم سی دی رو میخریم.
درود برمهران ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۲
0
0
مهران جان دوستت دارم

اورجینال شو می‌خرم هرکی صحبت از کپی بکنه همچین حالشو بگیرم اساسی،چاکرتم مدیری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
0
0
زنده باد مهران مدیری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
0
0
سلام
مانند همیشه زیباست کارهای اقای مدیری و قابل تقدیر.
وخوشحالم به 2 دلیل
1. در زمانی معاصر با اقای مدیری زندگی میکنم که از بچه گی باعث شادیم بوده.
2.مادرم کم پیش می اید که بخندد بخصوص زمان پخش قهوه تلخ چون مادرش فوت کرد وبه رهمت خدا رفت اما من با خریدن این فیلم چند بار لبخند مادرم دیدم .
با تشکر روزبه (rdk)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۸
0
0
مهران جون نابغه اي ، خيلييييييييييييييييييييييي دوست داريم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۸
0
0
من فکر می کنم اگه همه مردم ما یه مقدار به تفاوت سود فروش این سریال از طریق تلویزیون و پخش خانگی فکر کنن خوب می فهمن که همه ماجرا سر پول بوده یعنی اگه این سریال از طریق تلویزیون پخش می شد شاید 98% کم تر از فروش خانگی اون سود می کرد و همه این حرفا بهانه ای برای این بوده که سریال رو اصلا به تلویزون نفروشن تا بتونن یه 80 یا 90 میلیاردی ازش پول در بیارن... به هر حال من فکر میکنم که حق همه مردم هست که سریال ها رو از طریق تلویزیون ببینند نه اینکه برای یه سریال شبیه به قهوه تلخ 75 هزار تومان پول بدن چون اگه اینجوری پیش بره هیچ تهیه کننده ای سریال خودشو به تلویزیون نمیفروشه و این در حالیه که در تمام دنیا سریال ها اول از تلویزون رایگان پخش میشن بعد اگه خواستن اون رو روی سی دی یا دی وی دی عرضه می کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۸
0
0
سلام کا
بازم مسله همیشه گل کاشتی
اگه امکانه فروشه اینترنتی از طریق دادن شماره حساب بانکی رو فراهم کنی دیگه اخرشی 10مت گرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۹
0
0
ما مخلص آقای مدیری هم هستیم. خدا میدونه به هرکس که می بینم میگم حتما سی دی های اصلی رو بخرید. مهران مدیری موفق ترین چهره صدا و سیما از سال 70 به اینطرف است.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۳۰
0
0
مهران جان واقعاً دوست داریم خدا میدونه من و خانومم روزشماری می کنیم که 2شنبه بیاد تا بتونیم cd هارو تهیه کنیم. (آخه ما شیراز هستیم و اینجا 2 شنبه ها مجموعه عرضه میشه). در آخر فدات بشم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین