کد خبر: ۱۰۸۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۰

حبیبی: قضاوت کلی در مورد اصلاح طلبان کار درستی نیست

چوب لای چرخ دولت گذاشتن صحيح نيست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: وحدت بین نیروهای وفادار به انقلاب یک نیاز مستمر و دائمی است. 

منطقه زنجان، محمدنبی حبیبی در جمع خبرنگاران در زنجان، با بیان این مطلب اظهار کرد: ما این ضرورت را فقط منحصر به برهه انتخابات نمی‌دانیم و معتقدیم که وقتی وحدت بین نیروهای انقلاب، با سایه‌گستری نهادهای معتبری همچون جامعه مدرسین و جامعه روحانیت صورت گیرد، به طور طبیعی احتمال تقویت و انسجام بین نیروهای انقلاب افزایش یافته و استمرار آن به نوعی ضمانت پیدا می‌كند. 

وی با بیان این‌که شورای روابط خارجی آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از قرن 21 به عنوان قرن تقابل اسلام و تمدن غرب یاد کرده است، افزود: در حادثه 11 سپتامبر نیز رییس جمهور وقت آمریکا به صراحت اعلام کرد که ما در آغاز جنگ صلیبی هستیم و با اسلام نیز وارد یک جنگ ایدئولوژیک شده‌ایم، اگر این جملات را در کنار یکدیگر گذاشته و اهانت اخیر به ساحت قرآن کریم را نیز در نظر داشته باشیم، در می‌یابیم که این اهانت در همین چارچوب‌های فکری قرار دارد. 

وی، حضور اقشار مختلف مردم مسلمان در اعتراض به بی‌حرمتی صورت گرفته به ساحت قرآن کریم را بسیار مطلوب توصیف کرد و تصریح كرد: این حرکت باید ادامه یابد، لذا به‌طور حتم مردم نمازگزار سراسر کشور نیز با حضور گسترده در راهپیمایی روز جمعه، اعتراض خویش را نسبت به اهانت به قرآن كریم مجدداً نشان خواهند داد، اما باید مراقب باشیم که هدف صهیونیسم که همانا ایجاد جنگ بین ادیان و مذاهب است، اتفاق نیافتد. 

حبیبی از هتک حرمت ساحت قرآن کریم به عنوان یک موضوع مهم مرتبط با جهان اسلام یاد کرد و گفت: با دقت در پیام مقام معظم رهبری، عمق توطئه‌ای که از طریق اهانت به قرآن در آمریکا شکل گرفت را متوجه می‌شویم. 

دبیركل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای ضرورت تقویت وحدت بین نیروهای معتقد به نظام اسلامی، یادآور شد: حزب مؤتلفه اسلامی نیز در مقاطع مختلف، اقدامات متعددی در راستای تقویت این وحدت انجام داده است. 

این فعال سیاسی اصول‌گرا با تأکید بر اینکه وجود وحدت در مقاطع انتخاباتی، نیاز دائمی اصول‌گرایان است، تصریح کرد: در حال حاضر معتقد نیستیم که حزب باسابقه مؤتلفه اسلامی در مقاطع انتخاباتی به تنهایی و مستقل از تشکل‌های اصول گرا، نامزدهای انتخاباتی خود را معرفی کند، بنابراین برای انتخابات مجلس سال آینده و ریاست جمهوری دوره یازدهم، اصول‌گرایان نیاز دارند که با نظر متحد و مشترک وارد فضای انتخاباتی شوند، به همین خاطر رایزنی میان تشکل‌ها و شخصیت‌های اصول گرا، برای این‌که اصول‌گرایان با نامزد مشترک وارد عرصه انتخابات شوند، لازم و ضروری است. 

وی ادامه داد: ما آن وحدتی را قبول داریم که بین نیروهای وفادار به انقلاب و حول محور رهبری صورت گیرد و اگر این مهم تحقق یابد، طبعا یک ضمانت نیز برای استمرار اصول و ارزش‌های انقلاب به وجود خواهد آمد. 

دبیركل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با بیان این‌كه قضاوت کلی در مورد اصلاح طلبان کار درستی نیست، افزود: در بین اصلاح طلبان افراد و تشکل‌هایی هستند که خودشان را از این نظام دانسته و فرمایشات مقام معظم رهبری را به عنوان فصل الخطاب قبول دارند، بنابراین نباید اصرار به تکذیب اظهارات این اشخاص و تشکل‌های اصلاح طلبان داشته باشیم. 

حبیبی یادآور شد: اصلاح طلبانی که نظام را قبول داشته و در عین حال خود را رقیب تشکل‌ها و جریان اصول‌گرایی می‌دانند، نباید از صحنه سیاسی حذف شوند، بلکه باید کاری کنیم که در صحنه حضور داشته باشند، چرا که وجود رقابت‌های سالم بین جریان اصول‌گرایی و آن قسمتی از جریان اصلاح‌طلبی که نظام را قبول دارند، برای پیشرفت کشور لازم است. 

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: انتظار داشتیم كه رئیس جمهور با همه تشکل‌ها ارتباط بهتری برقرار کند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعیین مشاورین رییس جمهوری در مناطق شش گانه‌ بین‌المللی، تاكید كرد: معتقدیم این‌کار تبعاتی در سیاست خارجی به دنبال خواهد داشت و وزارت خارجه باید اقتدار و تمرکز کاملی بر روی موضوعات مختلف بین المللی داشته باشد. 

دبیركل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه بر ضرورت تسریع در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برای بازکردن گره‌های اقتصادی کشور تأكید كرد و افزود: باید در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مراقب باشیم که آسیب جدی به طبقات پایین جامعه وارد نشود. 

حبیبی با بیان اینكه معتقدیم دولت می‌توانست تیم قوی‌تر و کارآزموده‌تری در حوزه اقتصادی داشته باشد، یادآور شد: در سیستم فعلی هدفمند کردن یارانه‌ها، کمک عمومی به همه مردم لحاظ شده است، نه اقشار کم درآمد و این امر یک ایراد اساسی در رابطه با هدفمند کردن یارانه‌ها تلقی می‌شود. 

وی سالم‌ترین نوع برخورد در رابطه با عملکرد دولت را برنامه‌ریزی و تلاش برای موفقیت دولت عنوان كرد و گفت: چوب لای چرخ دولت گذاشتن به هیچ وجه صحیح نیست و نقاط قوت دولت را باید فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی بیان کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین