کد خبر: ۱۰۸۳۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۶

نمایشگاه ارژنگ كامكار، با فروش ده میلیونی، آغاز به کار کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در روز نخست نمایشگاه ارژنگ كامكار؛ هفت اثر نقاشی در مجموع به قیمت نه میلیون و هفتصد هزار تومان به فروش رسید.

نمایشگاه با حضور آغداشلو،‌ سینایی، رسول اف،‌ بنی‌اعتماد،‌ ناظری، بیژنی و صدیق تعریف افتتاح شد.

عصر جمعه(26شهریور) با حضور چهره‌های صاحب‌نامی نظیر آیدین آغداشلو،‌ خسرو سینایی، جلال رسول اف، رخشان بنی‌اعتماد،‌ گیزلا وارگا سینایی،‌ شهرام ناظری، بیژن بیژنی، صدیق تعریف و ... نمایشگاه مروری بر 32 سال نقاشی‌های ارژنگ كامكار در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران آغاز به كار كرد.

این نمایشگاه «رنگ ترانه‌ها» نام دارد كه بعداز 12 سال، سه دوره كار مستمر نقاشی ارژنگ كامكار را به نمایش می‌گذارد.

ارژنگ كامكار عضو گروه كامكارها و استاد برجسته تمبک كه در سال1357 در دانشكده هنرهای زیبا دانشگاه تهران به تحصیل نقاشی پرداخت،72 اثر نقاشی را به تماشای مردم گذاشته است.

در روز افتتاحیه نمایشگاه كه با استقبال بسیار جالب توجه اقشار مختلف مردم مواجه شد؛ هفت اثر نقاشی در مجموع به قیمت نه میلیون و هفتصد هزار تومان به فروش رسید كه تابلوی سه میلیون و پانصد هزار تومانی گران ترین تابلوی به فروش رفته و تابلوی چهارصد هزار تومانی ارزانترین تابلوی خریداری شده بوده است.

این درحالی ست كه درمیان آثار ارائه شده در نمایشگاه «رنگ ترانه‌ها»،‌ گرانترین تابلو «ماهواره شماره یک» به مبلغ پنج میلیون تومان می‌باشد اما ارزانترین آثار مربوط به 15 تابلوی نقاشی می‌شود كه هریك فقط 400 هزارتومان قیمت دارند.

در یک نگاه گذرا به آثار «ارژنگ كامكار»‌، چنین برمی‌آید كه او در آغاز راه نقاشی نگاهی رئالیستی و واقع گرایانه به محیط پیرامونی خود داشت هرچند در رنگ‌گذاری‌های خود به سوژه چندان وفادار نبود و حس درونی خود را ارائه می‌داد.

در دوره بعدی آثار،‌ وی در پهنه واقع گرای بوم خود ناگهان برشی انتزاعی و ذهنی در اثر خلق می‌كند كه از منظر زیبایی شناسی و بیان درونیات هنرمند بسیار حائز اهمیت است.

اما در دوره اخیر «ارژنگ كامكار» شاید بیشتر به انتزاع روی آورده و آنچه عیان است بهره‌مندی از كلاژ و مواد پیش ساخته در نقاشی ست.

نمایشگاه «رنگ ترانه‌ها» ارژنگ كامكار تا جمعه دوم مهر دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 و روزهای تعطیل 14 تا 19 از آن دیدن نمایند.

فرهنگسرای نیاوران در انتهای خیابان پاسداران،‌ روبروی پارک نیاوران واقع است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین