کد خبر: ۱۰۸۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۳

ثروتی: دولت قانون هدفمندکردن یارانه‌ها را اجرا نکند، آن را بازخواست می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اگر دولت قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا نکند، ما آن را بازخواست می‌کنیم.
موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد در مجلس، در پاسخ به سوالی در مورد اطلاع مجلس از چگونگی اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها از ابتدای مهرماه اظهار داشت: اجرای این قانون در اختیار دولت است و ما هنوز در مورد افزایش قیمت‌ها، شمول کالاهایی که قیمت آنها افزایش می‌یابد و میزان پولی که به مردم پرداخت می‌شود ،اطلاعی نداریم اما با توجه به ضرورت انجام این اقدام، به دولت می‌گوییم که هدفمند کردن یارانه‌ها باید انجام شود. 

وی با بیان اینکه نسبت به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها خوشبین هستم، یادآورشد: اکنون 1000 میلیارد تومان یارانه ناعادلانه به مردم داده می‌شود که باید عادلانه و هدفمند شود زیرا بهره وری، ساختار تولید و... در کشور به دلیل همین مساله دچار مشکل است و به طور مثال کیفیت نان‌ها بسیار پایین است در حالی که اگر قیمت‌ها واقعی باشد مردم خودشان امور را مدیریت خواهند کرد. از سوی دیگر تا وقتی برق و گاز به قیمت واقعی نباشد مردم نیز صرفه‌جویی نمی‌کنند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه در اجرای این قانون تاخیر زیادی شده است و دولت‌های هفتم و هشتم و نهم آن را برخلاف وعده خود اجرا نکردند، تاکید کرد: اگر این قانون اجرا شود بسیار خوب است و اگر دولت آن را اجرا نکند ما آن را بازخواست می‌کنیم. 

ثروتی همچنین یادآور شد: در جلسه مشترک مجلس و دولت، رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی از رئیس‌جمهور سوال کرد که با توجه به اینکه مبلغ مربوط به مردم بر خلاف برنامه پیش بینی شده دو ماه قبل به حساب آنها وارد نشده است، قرار است قانون هدفمند کردن یارانه ها اجرا نشود؟ و احمدی نژاد هم پاسخ داد که این گونه نیست و این مبلغ را ما هنگام آغاز هدفمندی واریز می‌کنیم. 

وی تاکید کرد: باید آنقدر در مورد ضرورت هدفمند کردن یارانه‌ها با مردم صحبت کنیم و اعتماد آنها را جلب کنیم تا قانع شوند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هر‌کس در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها روشی دارد، گفت: در برخی کشورها این اقدام دو ساله، در برخی سه ساله و در بعضی نیز یکباره انجام می‌شود و در کشور ما نیز بنا بر تصویب مجلس قرار شد که این کار ظرف پنج سال انجام شود که البته در سال اول آن تاکنون شش ماه تاخیر ایجاد شده است در حالی که از ابتدای سال باید اجرا می‌شد و امیدواریم حداقل از اول مهر اجرا شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین