کد خبر: ۱۰۸۳۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۵
قنبری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

جمهوری که در راس آن مجلس نباشد به دیکتاتوری می‌انجامد

مماشات گروهی از نمایندگان همفکر دولت، موجب تضعیف مجلس شده است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بی‌توجهی به قوه مقننه به استقرار دیکتاتوری می‌انجامد. 

داریوش قنبری نماینده ایلام، ایوان، مهران، شیروان و چرداول در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: زیر سئوال بردن جمله تاریخی "مجلس در راس امور است" به‌معنی مخالفت با فرمایش بنیانگذار کبیر و جاودان جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)است. 

وی خاطرنشان کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وظایفی برای مجلس در نظر گرفته شده که مجلس بر این اساس نظارت بر دیگر قوا را به عهده دارد. 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون اساسی مجلس دو وظیفه مهم قانون‌گذاری و نظارت را برعهده دارد. 

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون اساسی چنانچه مجریان بر وظایف خود عمل نکنند مجلس می‌تواند در قالب سئوال، تذکر و استیضاح و سئولان دولتی را به مجلس احضار کند. 

سخنگوی فراکسیون حضرت امام(ره) در مجلس یادآورشد: متاسفانه مماشات گروهی از نمایندگان همفکر دولت به‌گونه‌ای بوده که موجب شده مجلس به‌شدت تضعیف شود؛ برخی به خود اجازه دهند به قدرتمند‌ترین نهاد کشور (قوه مقننه) با سخنانی نسنجیده، عجیب و...تعدی کنند. 

عضو کمیسیون اصل نودم مجلس تاکید کرد: جمهوری که در راس آن نظام قوه مقننه و مجلس نباشد به دیکتاتوری می‌انجامد و این همان نکته ظریفی است که حضرت امام خمینی(ره )با طرح "مجلس در راس امور است" به آن توجه داشتند. 

قنبری یادآورشد: عده‌ای که تحت عنوان اصو‌ل‌گرا خود را معرفی می‌کنند باید مشخص کنند اصول‌گرایی به چه معناست؟ آیا فرمایش حضرت امام (ره) جزء اصول نیست؟ آیا صحبت‌های مقام معظم رهبری هنگامی که اشاره کردند "دولت باید روی ریل مجلس حرکت کند،جزء اصول نیست؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین