کد خبر: ۱۰۸۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۱

احمدی‌نژاد: اینکه یک رسانه به زن یک رییس‌جمهور اروپایی تهمت بزند، با کجای اسلام سازگار است؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد در گفت‌و گو با روزنامه ایران گفت: کسی حق ندارد با اسم به مردم توهین کند، فردی هنرمند، مدیر، کارگر، سرباز و یا فیلم‌ساز است، حکومت موظف است از آبروی افراد صیانت کند، حتی اگر برخی تصور می‌کنند که آن افراد مؤمن نیستند. 

وی افزود: اولاً معلوم نیست که آن فرد نباشد، چون معیار شما چیست، مگر شما خدا هستید؟. ثانیاً حالا نباشد، آیا آبروهم ندارد؟ در حکومت اسلام زندگی می‌کند، امیرالمؤمنین از این‌که تعرض شد به یک زن یهودی که تحت حکومت اسلامی زندگی می‌کرد، فرمود: اگر یک مردی این را بشنود و بمیرد نباید بر او خرده گرفت. 

احمدی‌نژاد گفت: از یک کسی که 75 میلیون نفر می‌گویند او مشکل دارد زمانی اسمش را می‌بری همین‌ها می‌گویند چرا اسمش را بردی و فریاد می‌زنند که اخلاق کنار رفت، پاسخ می‌دهیم که این زبان مردم است، 75 میلیون از این ناراحتند، 75 میلیون می‌گویند او نباید در امور کشور دخالت کند. حتی درباره مخالف و دشمن آیا حق داریم یک نسبتی به او بدهیم که در او نیست، یا او رفته در خفا یک کار غیر‌اخلاقی کرده، چه کسی اجازه داده من آن را برملا کنم، کجای شرع اسلام این اجازه را می‌دهد؟ بنده همه را دوست دارم همواره سعه صدر داشته‌ام. 

وی ادامه داد: در این میان بعضی‌ها می‌آیند به من می‌گویند چرا اینقدر از افراد دولت دفاع می‌کنی، اتفاقاً من از مخالفین دولت تا حالا صد برابر دولت دفاع کرده‌ام، برای این‌که ظلمی که مخالفین دولت به دولت کرده‌اند مستحق مجازات است، مستحق شکایت و موضع گیری است، من چه اقدامی را تا حالا انجام داده‌ام؟ 

احمدی‌‌نژاد اظهار کرد: این‌قدر تهمت به اعضای دولت زدند حالا می‌گویند چرا اینقدر دفاع می‌کنی از آنها، من دارم از شما‌ها دفاع می‌کنم چرا که همه این تهمت‌ها باید سر از دادگاه در بیاورد اما من سکوت کرده‌ام، پس من تا حالا از مخالفان بیشتر دفاع کرده‌ام. به چه حقی برخی افراد افترا می‌زنند. ممکن است برادر خود بنده هم باشد. اولاً اولین کسی نیستم که برادرش علیه او اقدام می‌کند، هرکس مسئول کار خودش است. 

وی با بیان اینکه بعضی رسانه‌ها هم هستند که می‌گویند ما طرفدار دولت هستیم، ‌دلسوز دولت هستیم، البته من اعتقاد ندارم که دلسوز دولت هستند. دلسوز نیستند مگر معنی دلسوز چیست، تصریح کرد: به شما بگویم که برخی اتفاقات در رسانه‌های ما می‌افتد که من از اساس به آنها اعتقاد ندارم، آنهایی که راجع به خود من است، من شخصاً گذشت می‌کنم، اما آیا مثلاً یک رسانه می‌تواند به زن یک رئیس‌جمهور اروپایی نسبتی بدهد؟ این با کدام اسلام می‌خواند؟ ممکن است مخالف ما باشد ولی آیا من می‌توانم نسبتی به او بدهم. حتی اگر فردی انحراف اخلاقی دارد، یک رسانه نمی‌تواند این را بنویسد. چرا که خلاف شرع است. 

وی گفت: ما با نمایندگان یک مجموعه هستیم و جدا نیستیم، منتهی تقسیم کار شده است. تدوین برنامه و شاکله آن با دولت است و نمایندگان باید آن‌را ببینند، اگر جایی سؤال وجود دارد، باید جواب بدهیم و اگر قسمتی ناقص است باید تکمیل کنیم و به مجلس ارسال کنیم. ما انتظار نداریم که مجلس خودش از اول برنامه را بنویسد و در واقع لایحه را کنار بگذارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین