کد خبر: ۱۰۸۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹
در بدو ورود به نیویورک

احمدی‌نژاد: سازمان ملل متحد مرکز مدیریت جهانی است

سازمان ملل نقش واقعی و درست خود را در مدیریت جهانی ایفا کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد ملت ایران را پیام آور صلح و برادری برای همه ملت ها دانست و با بیان اینکه ملت ایران اندیشه و روش‌های انسانی متعالی برای مدیریت بر جهان دارند، اظهار داشت: امروز ملت ایران و همه ملت‌های جهانی باید حضور فعال و اثرگذاری در سازمان ملل متحد داشته باشند. 

محمود احمدی‌نژاد در بدو ورود به نیویورک در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این سفر اظهار داشت: سازمان ملل متحد مرکز مدیریت جهانی است و از این مکان همه امور جهان از طریق گفت‌و ‌گو و تعامل مدیریت می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه سازمان ملل متحد ظرفیت‌های لازم را برای مشارکت ملت‌ها و دولت‌ها در اداره جهان فراهم کند، ‌گفت: امروز در ابعاد جهانی مهمتر از سازمان ملل و به لحاظ سلسله مراتب مهمتر از مجمع عمومی این سازمان در دنیا وجود ندارد و این انتظار از سازمان ملل وجود دارد که نقش واقعی و درست خود را در مدیریت جهانی ایفا کند. 

وی اظهار داشت: سازمان ملل باید فرصت و بسترهای لازم را به طور عادلانه بین همه ملت‌ها و دولت‌ها توزیع کند تا همه بتوانند در اداره جهان سهیم باشند. 

وی افزود: صلح و امنیت بدون مدیریت مشترک و همگانی همه ملت‌ها در جهان امکان‌پذیر نیست و همه ملت‌ها باید در مدیریت جهانی حضور فعال داشته و نسبت به آن احساس مسئولیت کنند. 

وی در ادامه با اشاره به نتایج سفر سوریه و الجزایر روابط جمهوری اسلامی ایران و این دو کشور اسلامی را بردرانه و دوستانه خواند و اظهار داشت: بین ایران، سوریه و الجزایر رایزنی‌های مستمر به‌منظور بررسی روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد و در جریان این رایزنی‌ها هماهنگی لازم برای مواجهه با تحولات اتخاذ می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین