کد خبر: ۱۰۸۴۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۰

“راه دیگر” اثر فرناندو دسوتو، منتشر ‌می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: راه دیگر اثر فرناندو دسوتو نویسنده‌ی پرویی با ترجمه‌ی جعفر خیرخواهان در نشر نی به چاپ می‌رسد.

راه دیگر ماجرای تهیدستان یک كشور است كه به طور خودجوش جامعه‌ای بازار مدار را ایجاد كرده‌اند.

در قرن بیستم بزرگترین تهدید برای آزادی دولت‌های تمامیت‌خواه بوده‌اند. اما در قرن حاضر این تهدید از جانب گروه‌های كوچكتری به وجود می‌آید كه با نفرت غیرعقلایی و میل به تخریب، تحریک شده و پیروان خود را از میان تهیدستان درمانده انتخاب می‌كنند.

پیام اصلی “راه دیگر” این است كه خشونت و ترور را نه با زور بلكه با توانمندسازی حقوق و حمایت قانونی از تهیدستان می‌توان كاهش داد. كتاب راه دیگر می‌تواند راهنمای عمل همه كسانی باشد كه به تهیدست‌ترین اقشار جامعه كمک می‌كنند.

كتابی جذاب كه با شرحی دقیق و مفصل نشان می‌دهد چگونه گروه‌های تهیدستی كه زمین‌ها را به تصرف خود درآورده‌اند؛ سازماندهی شده و تلاش می‌كنند خانه‌هایی را كه ساخته‌اند؛ قانونی كنند.

چگونه از روش‌های ابتدایی ثبت زمین استفاده می‌شود. چگونه بخش غیررسمی خدمات مسافربری درون شهری برنامه‌ریزی می شود و گسترش می‌یابد و چگونه دست فروشان خیابانی سرانجام بازارهای مخصوص به خود را ایجاد می‌كنند.

فرناندو دسوتو با نگارش كتاب راه دیگر و در میدان نبرد اندیشه‌ها موفق به شكست دادن جنبش تروریستی “راه درخشان” شد.

دسوتو افقی متفاوت پیش روی محرومان كشور پرو نهاد و به جای این كه فقرا را لشكر پرولتاریا ببیند، نشان داد آنها كار‏آفرینان نوپایی هستند كه بزرگترین آرزویشان نه نابودی اقتصاد بازار بلكه پیوستن به آن است.

كتاب “راه دیگر” نوشته فرناندو دسوتو و ترجمه جعفر خیرخواهان در 424 صفحه و با قیمت 6800 تومان در نشر نی به چاپ می‌رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین