کد خبر: ۱۰۸۴۲۸
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۷
محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

آموزش و پرورش، تالیف کتاب تربیت سیاسی در مدارس را تکذیب کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چندی پیش برخی از رسانه ها با انتشار خبری اعلام کردند: که کتاب تربیت سیاسی در مدارس راهنمایی و دبیرستان توسط معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش تالیف شده است و دانش آموزان از طریق این کتاب با مفاهیمی نظیر "جریان سیاسی، احزاب و گروه ها، تحلیل سیاسی، فرقه شناسی، ولایت فقیه و مهدویت" آشنا می شوند.

محی‌الدین بهرام محمدیان، در خصوص صحت و سقم انتشار این خبر گفت: کتاب رسمی تحت عنوان تربیت سیاسی در آموزش و پرورش وجود ندارد. وی تصریح کرد: البته دانش آموزان از طریق مطالعه کتاب مطالعات اجتماعی آموزش و آگاهی سیاسی کسب می کنند.

محمدیان اضافه کرد: ایجاد آگاهی سیاسی دانش آموزان از کلاس های فوق برنامه معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش است.

وی گفت: همان طور که معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش به فعالیت های فوق برنامه اجتماعی، دینی، تربیتی می پردازد به فعالیت های فوق برنامه سیاسی در جهت آگاهی عمومی سیاسی دانش آموزان در مدارس نیز می پردازد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: پژوهشکده های وابسته به آموزش و پرورش در صورت تایید و تصویب شورای عالی اداری وزارت آموزش و پرورش ادغام و زیر نظر پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اداره می شوند.

محمدیان افزود: دو پژوهشکده خانواده و کودکان استثنایی در آموزش و پرورش فعالیت دارند که ادغام این دو پژوهشکده در شورای عالی اداری آموزش و پرورش مطرح شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا با نهایی شدن طرح برنامه درسی ملی تا کنون این طرح اجرا نشده است، گفت: سند تحول آموزش و پرورش در واقع سند بالا دستی طرح برنامه درسی ملی است که با تصویب سند تحولی آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی این طرح نیز اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید بعد از تصویب سند تحول آموزش و پرورش الزامات این سند در برنامه درسی ملی لحاظ شود، گفت: به رغم اینکه ویرایش سوم طرح برنامه درسی ملی انجام شده است، اما این طرح در انتظار تصویب سند تحولی آموزش و پرورش است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین