کد خبر: ۱۰۸۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۶

احتمال دیدار سارا شورد با احمدی‌نژاد در نیویورک

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس بین‌الملل: احتمالا سارا شورد یکی از اتباع آمریکایی که به اتهام ورود غیرقانونی به جمهوری اسلامی ایران و جاسوسی بازداشت شده بود، ولی با رافت اسلامی موقتا آزاد شده است با محمود احمدی‌نژاد که در نیویورک به‌سر می‌برد، دیدار کند. 

به گزارش پایگاه خبری سفیر یک مقام مطلع با اشاره به تلاش برخی اطرافیان احمدی‌نژاد برای انجام این دیدار گفت: عده‌ای قصد داشتند تا روز شنبه بعد از عید فطر در نهاد ریاست‌جمهوری مراسمی برای آزادی این تبعه آمریکایی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار کنند اما قوه قضائیه سارا شورد را با چند روز تاخیر آزاد و در اختیار مقامات میانجیگر عمانی قرار داد و عملا فرصت برگزاری مراسم ویژه در نهاد ریاست‌جمهوری از دست رفت. 

بر همین اساس تلاش می‌شود تا سارا شورد به همراه خانواده‌اش در مدت زمان حضور محمود احمدی‌نژاد در نیویورک با وی دیداری داشته باشد و مراتب تشکر خود را از محمود احمدی‌نژاد ابراز دارد.

گفتنی است که سارا شورد، یکی از سه شهروند آمریکایی که پس از ۱۳ ماه زندان از ایران خارج شده، روز یکشنبه ٢۸ شهریور ماه (١۹سپتامبر)، طی یک کنفرانس خبری در نیویورک، اتهام جاسوسی به خود و دو دوست زندانی دیگرش را تکذیب کرد و همزمان بهبود روابط بین ایران و آمریکا را به نفع همه مردم دانست.

این شهروند آمریکایی تصریح کرد: ما جرمی مرتکب نشده‌ایم و جاسوس نیستیم. ما به هیچ وجه قصد لطمه به دولت و مردم ایران نداشتیم.

سارا شورد، عصر روز سه‌شنبه ٢٣ شهریور ماه (١۴ سپتامبر)، پس از ۴۰۰ روز زندان، نهایتا با قرار وثیقه آزاد و به سفارت سوئیس در تهران تحویل داده شد و بلافاصله راهی عمان گردید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورد طی کنفرانس خبری خود در نیویورک، خاطرنشان کرد که احساس می‌کند تنها به اندازه یک‌سوم آزاد شده؛ چراکه نامزدش شین‌باوئر و دوست و همراه‌شان جاش فتال همچنان در زندان هستند. 

وی همچنین تاکید کرد که اکنون زمان جشن گرفتن نیست.

سارا شورد همچنین ابراز امیدواری کرد که تجربه آنها به فرصتی برای آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها بدل شود که دریابند بهبود روابط‌شان به نفع همه مردم است.

وی در این کنفرانس خبری از ایرانی‌ها و محمود احمدی‌نژاد به خاطر آزادی‌اش سپاس‌گذاری کرد و خاطرنشان ساخت که پرونده آنها نیز به فهرست تنش‌های ایران و آمریکا افزوده شد.

همزمان محمود احمدی‌نژاد که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، طی مصاحبه با کریستین امانپور از شبکه آمریکاییِ «ای بی سی»، آزادی سارا شورد را "اقدامی بشردوستانه" از جانب ایران توصیف کرد و از مقامات آمریکا خواستار آن شد که 8 ایرانی زندانی در آن کشور را آزاد کند.

سارا شورد در پایان کنفرانس خبری خود خاطرنشان کرد که پزشکان عمانی به وی اطمینان داده‌اند که در سلامت به سر می‌برد. 

خانواده وی پیش از این ابراز نگرانی کرده بود که ممکن است دخترشان در معرض ابتلا به سرطان باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین