کد خبر: ۱۰۸۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۰

نیم میلیون نسخه از "قهوه تلخ"در یک روز، به فروش رسید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: استقبال از عرضه مجموعه طنز "قهوه تلخ" به کارگردانی مهران مدیری بازار نمایش خانگی را صاحب یک رکورد تازه کرد.

از مدتی پیش که عرضه مجموعه "قهوه تلخ" به کارگردانی مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی قطعی شد، پیش‌بینی این که مجموعه تازه این بازیگر و کارگردان محبوب مورد استقبال دوستدارانش قرار بگیرد چندان سخت نبود، حالا و با ورود "قهوه تلخ" به بازار نمایش خانگی خبر می‌رسد که نیم میلیون نسخه از این مجموعه در روز اول فروخته شده و این یعنی رکوردی تازه و انتظار برای تغییر فضای رقابت.

مدیری چهره‌ای محبوب است که در کارنامه تلویزیونی‌اش با همه فراز و فرود و انتقادهایی که می‌توان به آن داشت مجموعه کم مخاطب ندارد، او در سال‌های اخیر تنها با خود رقابت کرده و مقایسه شده، اگر "پاورچین" نقطه اوجی بوده که یک دهه پیش تجربه کرد و هنوز تکرار نشده اما به دلیل نبودن رقیب هنوز تاج بهترین کمدین تلویزیون بر سر مدیری است و او رقیب جدی در این عرصه نداشته است.

حتی رضا عطاران هم نتوانسته محبوبیت و شهرت توامان مدیری بین مخاطب عام و خاص را تجربه کند، "قهوه تلخ" در شرایطی به بازار آمده که مخاطبان با مشکلاتی که تلویزیون با پخش این مجموعه داشت کاملا آشنایی دارند و این پس‌زمینه ذهنی کمک کرد تا دوست‌داران مدیری و آثارش تشنه دیدن مجموعه بمانند.

او تلاش کرده در "قهوه تلخ" به سراغ فضایی تازه برود، قصه را به زمان گذشته برده و هنوز شوخی‌های اجتماعی و متلک به شرایط را فراموش نکرده، سه قسمت اول هنوز انتظارها از مدیری را پاسخ نداده اما همه خوب می‌دانند که برای راه افتادن موتور مجموعه‌های مدیری باید کمی صبر کنند.

رکوردشکنی "قهوه تلخ" می‌تواند پیامدهای دیگری هم داشته باشد، مدتی است مجموعه "قلب یخی" به کارگردانی محمدحسین لطیفی در شبکه نمایش خانگی عرضه و از آن استقبال شده است، "قلب یخی" تجربه‌ای تازه در کارنامه لطیفی و مجموعه‌سازی است، در این مجموعه تهیه‌کننده از فضای بازی که تغییر رسانه برایش ایجاد کرده به درستی استفاده کرده است.

با توجه به ممیزی‌هایی که در تلویزیون وجود دارد "قلب یخی" نمی‌توانست از تلویزیون پخش شود یا گرفتار جرح و تعدیل فراوان می‌شد اما شبکه نمایش خانگی این فرصت را فراهم می‌کند تا "قلب یخی" با توجه به داستان جذاب و فضای تازه‌اش دیده شود، این یکی از بهترین کارکردهایی است که شبکه نمایش خانگی می‌تواند داشته باشد.

"قلب یخی" با وجود کاستی‌هایی که دارد به ویژه در بخش مربوط به طراحی و شوی لباس و... که به دلیل محدودیتها کارگردان نمی‌توانسته به آن نزدیک شود، مجموعه‌ای است که برای آن هزینه شده با سلیقه و وسواس ساخته شده و داستان آن پرتعلیق است و بیننده را همراه می‌کند.

عرضه یک مجموعه طنز در این شرایط می‌تواند بازی را به زیان "قلب یخی" تغییر بدهد، "قهوه تلخ" مخاطب عام بیشتری دارد و استقبال از آن می‌تواند فروش "قلب یخی" را که یکی از پربیننده‌ترین محصولات شبکه نمایش خانگی در هفته‌های اخیر بوده تحت تاثیر قرار بدهد، اما از سویی این رقابت جذاب می‌تواند به این بازار رونق بدهد و ظرفیت‌هایش را آشکار کند.

شبکه نمایش خانگی می‌تواند کمبودها و ضعف‌های تلویزیون را جبران کند. در این مدیوم می‌توان به سراغ موضوعهای تازه و فضاهای جدیدی رفت که گرفتار ممیزی تلویزیون می‌شوند. باید دید در هفته‌های آینده جدال "قهوه تلخ" و "قلب یخی" وارد چه مرحله‌ای می‌شود و کدام گروه برنده این بازی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۹
0
0
خدا را شکر انشاء الله آقای مهران مدیری همیشه موفق باشند
ناشناس
|
Canada
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
خدا کند همیشه موفق باشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین