کد خبر: ۱۰۸۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴

پروژه 450 میلیاردی برای یکی از نزدیکان مشایی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این پروژه بزرگ بدون برگزاری مناقصه و بر خلاف رویه‌های قانونی معمول در پروژه‌های عمرانی به این فرد سپرده شده است در حالی که این پیمانکار توان مالی و اجرایی این کار را دارا نیست و اجبارا پروژه را به پیمانکاران دست دوم خواهد سپرد. 

به گزارش آتی‌نیوز، بنابر این گزارش فرد مذکور که مستقیما با نظر رییس دفتر رییس‌جمهوری وارد این پروژه شده و جلسات منظم و مشترکی با وی و مسئول سازمان مناطق آزاد دارد در قبال درخواست کارفرما ـ منطقه آزاد کیش ـ جهت تودیع ضمانت نامه با اذعان به عدم توانایی مالی، در کمال تعجب و برخلاف قانون خواهان دریافت 5 میلیارد تومان پیش‌پرداخت تنها در قبال دادن چک شده است!! 

گفتنی است فرد مذکور همان کسی است که در دولت هفتم پروژه احداث ساختمان اجلاس سران را نیز در دست داشت. 

سوال اصلی اینجاست که چرا این پروژه 450 میلیاردی بدون مناقصه آن هم به یکی از نزدیکان، که توانمندی اجرای کار را نیز ندارد سپرده شده است؟ 

از سویی اجرای خلاف قانون این پروژه فشارهای زیادی را به مسئولین منطقه آزاد کیش وارد آورده است. 

پیشتر نیز یک بازیگر زن سینما از همین کانال، 100 میلیون تومان از مناطق آزاد کیش و قشم دریافت کرده بود که این گونه هزینه های خلاف قانون و بدون دلیل که موجب موضع گیری برخی مدیران میانی شده بود، باعث شد مسئول مناطق آزاد دست به تغییرات گسترده در سطح مناطق آزاد بزند و دوستان نزدیک خود را بدون دارا بودن شایستگی‌های لازم به عنوان مدیران عامل مناطق آزاد انتخاب کند تا امکان بهره برداری های خاص مورد نظر او و آقای رییس دفتر فراهم باشد. 

به نظر می‌رسد دستگاه‌های نظارتی به خصوص سازمان بازرسی کل کشور باید توجه ویژه‌ای به مناطق آزاد داشته باشد تا از هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود. 

گفتنی است این حاتم بخشی‌ها با پول بیت‌المال در حالی است که برخی هتل‌داران کیش در گفت‌و گو با خبرنگار "تابناک" ضمن اعتراض به اجرای پروژه‌هایی از این دست که توجیه اقتصادی ندارند از درخواست خود برای دریافت تنها 50 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات جهت ارتقاء سطح کیفی هتل‌های کیش به منظور رونق گردشگری در این جزیره خبر دادند که تاکنون عملی نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین