کد خبر: ۱۰۸۵۱۷
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱
در جمع نخبگان و ایرانیان مقیم آمریکا

احمدی‌نژاد: منشور کوروش نمونه بارزی از نگاه انسانی مردمان ایران‌زمین است

فرهنگ ملت ایران، فرهنگ زورگویی و سودانگاری سرمایه داری غرب را نفی می کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران در عرصه سیاست همواره به دنبال برقراری صلح، دوستی و عدالت بوده است، تصریح کرد: ملت ایران به‌دنبال تسلط بر دیگران و چپاول اموال سایر ملت‌ها نبوده است و بسیاری از ملت‌ها با اشتیاق و علاقه‌مندی تحت حاکمیت بودن ایرانیان را مطالبه می‌کردند که منشور کوروش نمونه بارزی از نگاه انسانی و متعالی مردمان ایران زمین است. 

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمود احمدی‌نژاد یکشنبه شب به وقت محلی در ضیافت شام نخبگان و ایرانیان مقیم آمریکا با بیان اینکه امروز دو فرهنگ و دو نوع مدیریت در جهان مطرح است، اظهار داشت: تفاوت بسیاری بین فرهنگ و مدیریت ایرانی با فرهنگ و مدیریت آمریکایی وجود دارد و تفاوت بارز آن این است که مدیریت آمریکایی تجربه تاریخی شکست‌خورده‌ای برای بشریت به‌شمار می‌رود اما فرهنگ و مدیریت ایرانی مانند آفتاب در حال طلوع و ظهور است. 

احمدی‌نژاد افزود: فرهنگ و مرام آمریکایی نوعی ادبیات و سیاست را بر اساس سودجویی به دنیا عرضه کرده است و حداقل 30 سال است که در جهان ترک‌تازی می‌کند. در دنیای غرب و سرمایه‌‌داری فرهنگ و اندیشه آمریکایی بلامنازع است و تمام دنیای سرمایه‌داری در آمریکا متجلی می‌شود که در نقطه مقابل این اندیشه، فرهنگ ملت ایران قرار دارد. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اساس فرهنگ آمریکایی بر مبنای زور، سرمایه و ثروت بنا شده است، خاطرنشان کرد: این فرهنگ در هر نقطه‌ای از دنیا که وارد می‌شود این اهداف سودجویانه را دنبال می‌کند. در فرهنگ آمریکایی استفاده از زور و سلاح منطقی پذیرفته شده محسوب می‌شود و هرکس صاحب زور باشد لاجرم صاحب حق نیز می‌باشد. این فرهنگ با شعار برقراری دموکراسی و حقوق بشر وارد عراق و افغانستان شد اما نتیجه اقدامات آنها کشته شدن بیش از یک میلیون نفر، میلیون‌ها آواره و از بین رفتن زیرساخت‌های این کشورها بوده است. 

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه فرهنگ ایران در نقطه مقابل اندیشه سرمایه‌داری آمریکا قرار دارد، اظهار داشت: فرهنگ ایرانی ظرفیت مدیریت جهان را دارد و از مقبولیت لازم برای این امر برخوردار است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز تقاضا برای شناخت سابقه تاریخی ایرانیان روزافزون است، خاطرنشان کرد: در فرهنگ و تمدن ایرانی آنچه حرف اول و آخر را می‌زند عشق و محبت است و علم و اندیشه خمیرمایه فرهنگ ایران است. بدون تردید همه دانشمندان جهان با اندیشمندان و فرهیختگان ایران‌زمین قابل مقایسه نیستند و امروز پس از گذشت ده‌ها سال بسیاری از دستاوردها و نوآوری‌هایی که از سوی برخی کشورها عرضه می‌شود حاصل تفکرات اندیشمندان ایرانی است. 

احمدی‌نژاد افزود: بر همگان روشن است که ملت ایران پتانسیل، ظرفیت و توانمندی اداره جهان را دارد و اگر فرصت کند دنیا را تحت تأثیر فرهنگ انسانی خود قرار می‌دهد. سلطه‌گران از این ظرفیت ملت ایران بسیار نگران هستند.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: ملت ایران اندیشمندان و فرهیختگان برجسته خود را در مقابل بمب اتم و سلاح‌های کشتار جمعی نظام سرمایه‌داری به جهانیان عرضه می‌کند که اگر این عرضه به درستی انجام شود، ملت‌های جهان، ایران را انتخاب خواهند کرد. 

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه فرهنگ ایرانی را نمی‌توان در مرز جغرافیایی خاصی محدود کرد، گفت: فرهنگ ایران مانند نسیم بهاری و عطر گل است که هیچ‌کس حاضر نیست از انتشار آن جلوگیری کند و از آنجایی که نظام سلطه قادر نیست از اشاعه فرهنگ ایران زمین جلوگیری کند، بهانه‌هایی مانند سلاح هسته‌ای را مطرح می‌کند. این در حالی است که ملت ایران بارها اعلام کرده که به دنبال بمب اتم نیست، بمب اتم ملت ایران عشق و مهربانی است که در هرکجا وارد می‌شود تمام مقاومت‌ها و مقابله‌ها را در هم می‌شکند. 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ملتی که ریشه تاریخی چندین هزار ساله دارد، از تبلیغات نظام سرمایه‌داری هیچ‌گونه نگرانی ندارد و بدون تردید ملت ایران فرهنگ آمریکا را نیز در خود هضم خواهد کرد. 

احمدی‌نژاد در ادامه با تأکید بر اینکه امروز مسؤولیت‌های سنگینی بر عهده ملت ایران است، اظهار داشت: ملت ایران به خاطر سابقه درخشان، برخورداری از ظرفیت‌های عظیم و توانمندی‌های کم‌نظیر، مسؤولیت‌ها و مأموریت‌های ویژه‌ای را برعهده دارد. شرایط کنونی جهان باید تغییر پیدا کند که نقش ملت ایران برای تغییر این شرایط کلیدی و راه‌گشا است. 

احمدی‌نژاد خطاب به ایرانیان مقیم آمریکا، گفت: مهم‌ترین مأموریت ملت ایران این است که در هرکجا که زندگی می‌کنند واقعاً ایرانی باشند و فرهنگ ایرانی را ترویج کند. چرا که ملت ایران پیرو مکتبی است که در آن شخصیت عظیمی مانند امام علی(ع) پرچمدار آن است که همه ملت‌ها و صاحب‌نظران معاصر در برابر آن زانو می‌زنند.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه ایرانیان مقیم آمریکا جامعه‌ای بسیار مفید برای آمریکا هستند، گفت: آینده متعلق به ایران و فرهنگ ایران زمین است و کسانی که هیاهو می‌کنند کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند جلوی حرکت تاریخ‌ساز ملت ایران را بگیرند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین