کد خبر: ۱۰۸۶۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۱

معاون وزیر بازرگانی: یکی از خودروسازها به‌صورت گسترده، برنج وارد كرده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر بازرگانی از واردات برنج توسط یکی از خودرو سازهای بزرگ کشور خبر داد. 

بابک افقهی که در سمینار آموزشی خبرنگاران سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: با توجه به عدم نظارت و مدیریت صحیح در واردات و همچنین ورود دستگاه‌های غیر تخصصی به بحث واردات، شاهد واردات برنج توسط یکی از خودروسازهای بزرگ کشور بوده‌ایم.

محمدرضا رحیمی، روز دوشنبه در مراسم افتتاح کارخانه خودروسازی مازندران در بابل وعده داده بود که دولت قسمت اصلی برنج را از استان‌های گیلان و مازندران تامین خواهد کرد و امیدوایم میزان تولید برنج به حدی برسد که بتوانیم آن را به خارج از کشور صادر کنیم.

این درحالی‌ است که خودروساز بزرگ کشور – که معاون وزیر بازرگانی از واردات برنج توسط وی خبر داده- از زیرمجموعه‌های دولت می‌باشد.

به گزارش ایلنا، معاون وزیر بازرگانی همچنین ادامه داد: واردات بی‌رویه و بی‌کیفیت برخی از محصولات که اجازه واردات و تایید استاندارد آنها توسط دستگاه‌های تخصصی صادر شده بود، باعث شد که مشکلاتی در بخش تجارت به وجود آید که این مهم بر اثر غفلت ارگان‌های تخصصی بوده است.

وی با اشاره به مظلومیت و رنج مصرف کنندگان در مصرف کالاهای بی‌کیفیت، ادامه داد: مصرف کنندگان ما با حقوق خود آشنا نیستند و ازطرفی یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف بازرگانی کشورمان نیز نبود سازو کار مناسب برای حمایت از تولید کننده و مصرف کننده است. بنابراین لازم است در هر صنفی اتحادیه و تشکل خاص آن تشکیل شود.

افقهی با مقایسه تعداد قوانین مربوط به صادرات و واردات ایران با سایر کشورها یادآور شد: در تمام کشورهای دنیا به طور میانگین بیش از دویست قانون مربوط به صادرات و واردات وجود دارد که در ایران این میزان 300 قانون است و این میزان قانون با توجه به مدیریت اجرای آن در کنار سیاست‌های اقتصادی و ملاحظاتی که در تولید و اقتصاد کشور می شود فرآیند را پیچیده می‌کند.

وی ادامه: با توجه به این فرآیند پیچیده، بسیاری از ظرفیت‌های قانونی کشور در حوزه صادرات و واردات مغفول مانده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین