کد خبر: ۱۰۸۶۶۱
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۰
در پی شایعه محرومیت چهارساله علی حسینی

رضازاده: هنوز رایی برای سعید علی حسینی صادر نشده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 16 روز بعداز دومین جلسه دادرسی فدراسیون جهانی، هنوز رایی برای سعید علی حسینی صادر نشده. 

با این حال این روزها شایعاتی درباره محرومیت چهارساله برای علی حسینی شنیده می شود. اما عزیز علی‌حسینی، پدر سعید که از همان اول پسرش را بی گناه می دانست حالا هم تنها با خبر تبرئه پسرش آرام می گیرد. 

او نمی تواند محرومیت چهارساله را برای پسرش قبول کند: «من هیچ محرومیتی را قبول ندارم. چه یک روز باشد و چه 10 سال. سعید دوپینگی نیست که بخواهند محرومش کنند.» 

هرچند طبق قوانین فدراسیون جهانی اگر دوپینگ ورزشکاری برای بار دوم مثبت شود، آن وقت باید برای همیشه از دنیای وزنه خداحافظی کند. با این حال فدراسیون وزنه برداری همه رایزنی‌ها را کرد تا ثابت کند علی حسینی بدون اطلاع دوپینگش مثبت شده. 
ادعایی که به نوعی پدر علی حسینی دارد: «پسرم بی‌گناه است.» 

عزیز علی حسینی که از همان اول مدعی بود مسابقه ندادن سعید در رقابت‌های جهانی 2009 و اتهام دوپینگش تنها پاپوش رضازاده برای اوست، حالا هم محرومیت را به پای خواست رضازاده می‌داند. چرا که مدعی است رضازاده نمی‌خواهد سعید علی حسینی رکورد او را بشکند. برای او حتی استناد فدراسیون جهانی به نتیجه تست پسرش از آزمایشگاه کلن هم قابل قبول نیست. 

به همین خاطر می‌گوید: «من قبلا هم گفته‌ام و بازهم می‌‌گویم. در کره‌جنوبی سعید نه مصدوم بود و نه دوپینگی. وزنه‌برداری ایران چند دوپینگی داشت و فدراسیون محروم شده بود. اگر سعید وزنه‌ می‌زد، طلا می‌‌گرفت. در این شرایط تیم‌های دیگر اعتراض می‌کردند که چرا به کشوری که محروم است اجازه شرکت در مسابقات را داده‌اید. آنها هم به خاطر این که آبروی‌شان نرود‏، قضیه دوپینگ سعید رامطرح کردند. آنها سعید را معامله کردند. بهرام افشارزاده و حسین رضازاده سعید را قربانی کردند. آنها با روابطی که با فدراسیون جهانی داشتند،‌ کاری کردند که کسی در ایران متوجه نشود وزنه‌برداری محروم است.» 

حسین رضازاده سرپرست فدراسیون وزنه برداری که حالا در آنتالیاست تا مسابقه‌های جهانی را از نزدیک تماشا کند و حتی مدعی است با آیان برای گرفتن نتیجه دل‌خواهش درباره علی حسینی جلسه داشته اما محرومیت چهارساله را رد می‌کند: «فدراسیون جهانی هنوز رایی صادر نکرده است. جلسه ای که با آیان درباره علی حسینی داشتم امیدوار کننده بود.» 

او ادعای پدر علی حسینی را درباره معامله سعید با فدراسیون جهانی را هم قبول ندارد: «این‌ها حرف است. من همیشه دنبال کار او هستم و این همه تلاش و هزینه کرده‌ام تا کارش درست شود اما مدرک فدراسیون جهانی، آزمایشگاه کلن است. فدراسیون جهانی آن را قبول دارد.»

حسین رضازاده که در مسابقه های جهانی 2009 کره مدیر فنی تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان ایران بود ترجیح می‌دهد درباره ادعای پدر علی حسینی برای محروم بودن ایران به خاطر سه دوپینگی حرفی نزند: «من آن زمان مربی تیم بودم، مثل پدر علی حسینی. این مسأله به مدیریت فدراسیون برمی‌گردد نه مربی تیم. نمی‌دانم که ایران به خاطر سه دوپینگی محروم بوده. باید این ادعا ثابت شود.» 

سرپرست فدراسیون وزنه برداری معتقداست اگر مدت محرومیت علی حسینی کم شود، اتفاق خاصی است: «ما همه سعی خودمان را کرده‌ایم. اما آزمایشگاه کلن مدارکش را به فدراسیون جهانی داده. با این حال اگر محرومیت او کوتاه شود این اتفاق برای اولین بار می‌افتد. تا به حال سابقه نداشته است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین