کد خبر: ۱۰۸۷۲۱
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۸

نامزد نخست‌وزیری عراق تا 5 روز دیگر انتخاب می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو مطرح ائتلاف اتحاد ملی عراق (جریان حکیم و مالکی) فرصتی 5 روزه به نوری‌المالکی و عادل عبدالمهدی داده است تا در این مدت برنامه‌های خود را به عنوان نامزد نخست وزیری عراق مطرح کنند. 

بها الاعرجی با اشاره به مهلت داده شده به دو نامزد ائتلاف اتحاد ملی اظهار داشت: پس از پایان این مهلت در روز 27 سپتامبر (پنجم مهرماه) نامزد واحد ائتلاف از بین مالکی و عبدالمهدی بر اساس راه حل توافقی انتخاب می‌شود. 

وی با اشاره به نشست روز گذشته در دفتر نخست‌وزیری عراق که با حضور اعضای دو جریان ائتلاف ملی (عمار حکیم) و دولت قانون (نوری المالکی) برگزار شد، افزود: در این نشست بر این مسأله توافق صورت گرفت که تا مهلت تعیین شده 5 روز به مالکی و عبدالمهدی فرصت داده شود که برنامه‌های خود را اعلام کنند تا در نهایت انتخاب از میان آنها ساده‌تر شود. 

الاعرجی تاکید کرد: پس از این 5 روز ائتلاف اتحاد ملی میان نوری‌المالکی و عادل عبدالمهدی بر اساس راه حل توافقی یکی انتخاب می‌کند. اما در صورتی که توافقی صورت نگیرد به کمیته 14 نفره برای انتخاب نخست‌وزیر روی می‌آوریم. 

خاطر نشان می‌شود راه حل توافقی این است که از میان مالکی و عبدالمهدی بدون رای‌گیری یک نفر انتخاب شود. اما در صورت دست نیافتن کمیته چهارده نفره (7 نفر از ائتلاف مالکی و 7 نفر از ائتلاف حکیم) به توافق رای‌گیری می‌شود و هر نامزدی که بیش از 65 درصد از آرا را به‌دست آورد به عنوان نامزد اصلی نخست‌وزیری معرفی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین