کد خبر: ۱۰۸۷۳۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۶

احمدی‌نژاد: در ایران کسی به‌خاطر تظاهرات زندان نرفته است، افراد آزاداند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت دو تبعه آمریکایی که به اتهام ورود غیرقانونی به مرزهای ایران دستگیر شده‌اند، گفت:‌ آ‌ن‌ها به مرزهای ما تجاوز کردند و قاضی در حال رسیدگی به پرونده آن‌هاست. 

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای با لری‌کینگ مجری شبکه CNN ـ که صبح روز چهارشنبه در محل اقامت احمدی‌نژاد کشورمان در نیویورک انجام شد ـ در ارتباط با آزادی سارا شورد نیز اظهار کرد: این شخص با قید ضمانت آزاد شده و در واقع یک کار انسانی در مورد وی صورت گرفته است. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر احتمال آزادی 2 تبعه دیگر آمریکایی نیز گفت: ‌احتمالش هست، ولی این موضوع و تصمیم‌گیری در مورد آن در دست قاضی است و قاضی باید در مورد سرنوشت آن‌ها تصمیم‌گیری کند و حکم دهد و روند پرونده آن‌ها در حال حاضر در قوه قضائیه در حال طی کردن مسیر خود است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند از نفوذ خود برای آزادی 2 تبعه آمریکایی دیگر استفاده کند، گفت: من برای آزادی خانم سارا شورد توصیه کردم که با لطف، محبت و نگاه مهربانانه پرونده ایشان در دستگاه قضایی بررسی شود. دستگاه قضایی در ایران مستقل‌ است و قاضی است که باید تصمیم‌گیری کند؛ چراکه تصمیم‌گیری در این ارتباط در اختیار قاضی است. 

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است با خانواده این 2 تبعه آمریکایی ملاقات کند خاطرنشان کرد:‌ برنامه ما برای این سفر بسته شده است، اگر پیشنهادی شد باید بررسی کنیم، البته درخواستی نیز در این ارتباط نبوده است و همان‌طور که گفتم برنامه ما کاملا بسته شده است. 

وی درباره این‌که اگر خانواده‌ آن‌ها درخواست کنند که ملاقاتی داشته باشند، قبول می‌کند؟ گفت: با نظر مثبت این درخواست را بررسی می‌کنیم. 

لری کینگ به احمدی‌نژاد گفت: آن‌ها برای گردش و دوچرخه‌سواری به کوهستان رفته بودند و اشتباها وارد مرزهای ایران شده‌اند. 

احمدی‌نژاد پاسخ داد: فکر نمی‌کنم کوهستان جای دوچرخه‌سواری باشد، اطلاعات غلطی به شما داده‌اند. آن‌ها به مرزهای ایران به‌صورت غیرقانونی وارد شده‌اند و شما می‌دانید که کشورها برای این موضوع و این جرم و قوانین سختی دارند. 

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با وضعیت سرنوشت مامور سابق FBI که ‌آمریکایی‌ها مدعی هستند در ایران ناپدید شده است، تاکید کرد: در این ارتباط خبری نداریم، خیلی‌ها به کشور ما می‌آیند و می‌روند البته قرار شده است که در مورد بررسی وضعیت این فرد کمیته‌ مشترک اطلاعاتی بین ایران و آمریکا تشکیل شود تا این موضوع بررسی شود. البته اگر FBI اطلاعات بیشتری به ما بدهد که هدف وی از این سفر به ایران چه بوده و قرار بوده با چه کسانی صحبت کند و از ایران به کجا می‌خواسته برود شاید ما با داشتن این اطلاعات بیشتر بتوانیم کمک کنیم و همان‌طور که گفتم قرار است کمیته مشترک اطلاعاتی در این ارتباط تشکیل شود که رد پایی پیدا شود. 

لری کینگ گفت: دختر این فرد یکشنبه گذشته ازدواج کرد. 

احمدی‌نژاد هم گفت: ما به ایشان تبریک می‌گوییم. 

لری کینگ پرسید: اگر فرزند شما به اطراف مرزهای یک کشور برود و دستگیر شود، آیا ناراحت نمی‌شوید؟ 

احمدی‌نژاد پاسخ داد: اگر فرزند من نیز قوانین را رعایت نکند، باید در مورد وی نیز عدالت و قانون اجرا شود. قوانین ضامن امنیت و پایداری هستند، قانون باید محترم شمرده شود و اگر قوانین زیر پا گذاشته شود، امنیتی باقی نمی‌ماند. 

لری کینگ پرسید: آیا شما حاضرید با اوباما دیداری داشته باشید؟ 

احمدی‌نژاد پاسخ داد: بستگی دارد. 

وی در پاسخ به این سوال که به چه چیزی بستگی دارد؟ گفت: من قبلا نیز اعلام کرده‌ام که حاضرم در مجمع عمومی با وی گفت‌و گوی آزادی در مورد مسائل جهان داشته باشم. در برابر نمایندگان و رسانه‌ها گفت‌و گو کنیم تا همه مطالب را بشنوند و مسائل و مشکلات جهان مورد بررسی قرار بگیرد و این به حل مسائل کمک می‌کند. 

وی در پاسخ به سوالی درباره ادعای افرادی مانند کلینتون که معتقدند تحریم‌ها بر روی ایران اثرگذار بوده است، اظهار کرد: در این‌جا چند موضوع مطرح است؛ سوال اول این است که چرا آمریکا تحریم‌هایی بیش از شورای امنیت در مورد ایران وضع کرده است؟ آیا این اقدامات غیرقانونی نیست؟ آیا این‌ها نشان‌دهنده دشمنی آمریکا با ملت ایران نیست؟ 

احمدی‌نژاد ادامه داد: مطلب دوم این است که تحریم‌ها اثری ندارد؛ ملت ایران 30سال است که تحریم است و تحریم‌ها چیز جدیدی نیست. ملت ایران یاد گرفته تا نیازهایش را در داخل خود تامین کند و مشکلی ندارد. ایران در زمان تحریم توانسته پیشرفت کند و نیازهای خود را، خود تامین می‌کند. 

وی هم‌چنین درباره برخی اظهارات مشابه در داخل خاطرنشان کرد: تعجب می‌کنم برخی در ایران حرف‌هایی می‌زنند که همان حرف‌های مقامات آمریکایی است و بعدا باعث خوشحالی آن‌ها (آمریکایی‌ها) می‌شود. 

وی ادامه داد: تحریم‌ها اثری ندارد، ایران در هنگامی که تحریم بوده پیشرفت کرده است. دولت آمریکا 30سال است که با ایران رابطه اقتصادی ندارد. ما 30سال بدون آمریکا زندگی و پیشرفت کرده‌ایم. 

لری کینگ مدعی شد: جهان از فعالیت‌های هسته‌‌ای ایران احساس خطر می‌کند و نگران است. 

احمدی‌نژاد با طرح این سوالات که « جهان یعنی چی؟ جهان یعنی آمریکا؟ جهان یعنی آمریکا و دوستانش؟» خاطرنشان کرد: جهان خیلی بزرگ است؛ ‌کشورهای مختلفی در آن قرار دارند و اشتباهات مقامات آمریکایی این است که فکر می‌کنند معادل کل جهان هستند. 

لری کینگ باز هم مدعی شد: نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به فعالیت‌های هسته‌ایی ایران ابراز خطر و نگرانی کرده است. 

احمدی‌نژاد هم با طرح این سوالات که « آیا رسانه‌های آمریکایی مسئول هستند که نگرانی‌های نتانیاهو را رفع کنند؟ به چه دلیل باید نگرانی‌های او را رفع کنید؟» ادامه داد: او یک آدمکش حرفه‌ای است. دیکتاتورها در تاریخ همواره دیگران را متهم کرده‌اند و ایشان نیز یکی از آن‌هاست. 

وی با اشاره به اقدامات تجاورزگرانه صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین به خصوص غزه گفت: محاصره غزه اقدامی خلاف قانون و منشور سازمان ملل متحد است. نتانیاهو به خاطر اقداماتی که انجام داده باید محاکمه شود، حال شما در تلاش هستید نگرانی‌های وی را برطرف کنید. چرا رسانه‌های آمریکایی احساس مسئولیت می‌کنند که نگرانی‌های نتانیاهو را رفع کنند؟ 

لری کینگ گفت: ما نگران این هستیم که آن‌ها به شما حمله کنند. 

احمدی‌نژاد پاسخ داد: پس شما از جنگ‌افروزی آن‌ها می‌ترسید، شما از آتش‌افروزی آن‌ها می‌ترسید و در واقع شما نیز می‌گویید که آن‌ها تجاوزگر و اشغال‌گر هستند. راه این است که آمریکا به اسرائیل کمک نکند؛ چرا آمریکایی‌ها به اسرائیلی‌ها پول می‌دهد تا اسلحه بسازد تا ایران را تهدید کند؟ 

وی در بخش دیگری ازا ین گفت‌و گو با تاکید بر این‌که «فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است» ‌گفت: هیچ‌کس احساس نگرانی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران ندارد، الا رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی از دوستان‌شان که خود را نیز معادل کل جهان می‌دانند. 

وی با تاکید بر این‌که «جمهوری اسلامی ایران به دنبال بمب اتم نیست و بمبی ندارد» گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی باید خلع سلاح شوند، آن‌ها دارای بمب‌های هسته‌ای هستند و باید خلع سلاح شوند، ولی با تبلیغات علیه ایران سعی می‌کنند ذهن افکار عمومی را نسبت به بمب‌های هسته‌‌ای‌شان منحرف کنند و در واقع ذهن افکار عمومی را از موضوع اصلی یعنی این‌که آن‌ها باید خلع سلاح شوند، دور و منحرف کنند. 

احمدی‌نژاد بار دیگر با تاکید بر این‌که «دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی باید خلع سلاح شوند» گفت: رژیم صهیونیستی اشغالگر و متجاوز است و دولت آمریکا نیز نمی‌تواند روی اعصاب خود کنترل داشته باشد و به عراق و افغانستان حمله کرد. این دولت نیز صلاحیت داشتن این تسلیحات را ندارد و باید خلع سلاح شود. 

وی تاکید کرد: هرکس دیگری نیز که بمب اتم دارد باید خلع سلاح شود، ‌بمب اتم بدترین سلاح است، همه کشورهایی که دارنده این سلاح هستند باید خلع سلاح شوند. کسی حق ندارد بمب اتم بسازد و ایران نیز بمب اتم ندارد و به دنبال بمب اتم نیست و تاکید بر خلع سلاح دارد. 

لری کینگ گفت: این اتهام را به شما وارد می‌کنند که در ایران حقوق بشر رعایت نمی‌شود. 

احمدی‌نژاد پاسخ داد: در آمریکا کارمندی به خاطر اظهارنظری بعد از 50سال از کارش اخراج می‌شود و او را برکنار می‌کنند؛ اما در ایران چنین چیزی نیست. در آمریکا بیش از 2 و نیم میلیون نفر زندانی هستند، آیا همه آن‌ها قاتل و دزد هستند؟ همه آن‌ها که قاتل و دزد نیستند، پس بابت چه چیزی زندانی هستند. شما بگویید برای چه چیزی آن‌ها زندانی هستند؟ 

لری کینگ گفت:‌ موادمخدر. 

احمدی‌نژاد پرسید: یعنی 2و نیم میلیون نفر در آمریکا به خاطر موادمخدر زندانی هستند؟ شما بگویید برای چه چیزی آن‌ها در زندان هستند؟ 

لری کینگ گفت: بعد از انتخابات در ایران تعداد زیادی از افراد دستگیر شدند و به زندان انداخته شدند. 

احمدی‌نژاد پاسخ داد: در ایران کسی به‌خاطر تظاهرات زندان نرفته است، افراد آزاداند. آیا در کشور شما به افراد اجازه داده می‌شود که به پلیس حمله کنند؟ اگر در کشور شما کسی به پلیس حمله کرد به او جایزه می‌دهید یا با او برخورد می‌کنید؟ چرا در آمریکا هر کس به زندان می‌رود می‌گویید او مجرم بوده و به زندان رفته است؟ ولی وقتی کسی در ایران به زندان می‌رود و زندانی می‌شود می‌گویید او آزادی‌خواه است. 

لری کینگ پرسید: آیا شما با سنگ‌سار سکینه محمدی آشتیانی موافق هستید؟ 

احمدی‌نژاد در پاسخ خاطرنشان کرد: در این ارتباط در طی این چند روز توضیح دادم؛ بررسی پرونده این خانم هنوز تمام نشده و حکمی صادر نشده است.
 
وی متهم به قتل شوهرش است و در مورد وی هنوز حکمی صادر نشده است. حکم سنگ‌سار نیز در مورد وی مطرح نیست. 

وی یادآور شد: سال گذشته نشست گروه 20 در آمریکا برگزار شد و ده‌ها هزار نفر در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی این گروه به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند ولی پلیس با خشونت‌ هر چه تمامتر با آن‌ها برخورد کرد و بسیاری از آن‌ها را با آب داغ مورد آزار و اذیت قرار داد و دستگیر کرد. باز هم شما می‌گویید در آمریکا تظاهرات آزاد است؟ آیا در آمریکا عده‌ای می‌توانند علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کنند؟‌ 

وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره ساخت یک مسجد در کنار برج‌های دوقلویی که چندی پیش مورد حمله قرار گرفتند، گفت: نظری در این ارتباط ندارم. در این ارتباط مردم و مسئولان شهر باید نظر بدهند و تصمیم با آن‌هاست. البته همه باید به عبادتگاه‌ها و مقدسات احترام بگذارند، به کتب آسمانی احترام بگذارند. 

احمدی‌نژاد همچنین در مورد صلح خاورمیانه نیز گفت: ما معتقدیم اگر حق مردم فلسطین داده شود و به نظر مردم فلسطین توجه شود صلح ایجاد می‌شود. ما معتقدیم که باید حق حاکمیت مردم فلسطین به رسمیت شناخته شود و اگر این موضوع تحقق پیدا کند مشکل حل می‌شود. این مردم فلسطین هستند، که باید تصمیم بگیرند. 

وی در پاسخ به سوالی درباره انتقادات فیدل کاسترو در مورد تکذیب هولوکاست گفت: این خبری است که یک سایت مربوط به صهیونیست‌ها زده است. دیروز آقای کاسترو پیامی برای من فرستاده و گفته بود که چنین صحبت‌هایی واقعیت ندارد و حرفش چیز دیگری بوده و سایت‌ها آن را تغییر داده‌اند و چنین چیزی واقعیت ندارد. 

وی پرسید: چرا در آمریکا این‌قدر اصرار وجود دارد که از صهیونیست‌ها حمایت شود؟ این یک سوال کلیدی است که چرا به این میزان این حمایت صورت می‌گیرد؟ 

لری کینگ پاسخ داد: به خاطر این‌که تعداد زیادی از یهودی‌ها کشته شدند و مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. 

احمدی‌نژاد پرسید: به فرض این‌که حرف شما درست باشد، چرا باید مردم فلسطین هزینه آن را بدهند و آواره شوند؟ در عراق به خاطر حمله آمریکایی‌ها صدها هزار نفر کشته شدند آیا آمریکایی‌ها اجازه می‌دهند بخشی از خاک‌شان به خاطر این موضوع اشغال شود؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۸۹/۰۶/۳۱
0
0
الان شاخ در میارم!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
در مورد نظراتی که حاوی هیچ کلمه توهین آمیزی نیست می شود بفرمایید چرا سانسور می کنید؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
نه بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
دوست عزیز دیگه حرف از شاخ و...گذشته؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۱
0
0
انسان که شاخ در نمی آورد، اگر فکر می‌کنید که دارید شاخ در می‌آورید ...
کافی است که کمی بصیرت داشته باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۲
0
0
ما باید برای مسولین کشورهای دیگر رشته دانشگاهی ایجاد کنیم که شرکت کنندگان در آن یاد بگیرند صورت مسأله را چگونه در انظار عمومی پاک کنند تا خدا نکرده شبهه دروغ گفتن پیش نیاید. ما افتخار می‌کنیم که در بعد پاسخ‌گویی مسولین در دنیا ...دارای ابتکار و روش‌های منحصر به‌فرد هستیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین