کد خبر: ۱۰۹۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۸
جواد آرین‌منش در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب:

لغو پروانه فیلم فرهادی به خاطر اظهاراتش بعید است

در صورت صحت موضوع قابل پیگیری حقوقی است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: جواد آرین‌منش در گفت‌و گو با خبرنگار آفتاب در خصوص لغو پروانه فیلم اصغر فرهادی اظهار داشت: من یک سال‌و نیم عضو شورای صدور پروانه فیلم بودم و مطمئن هستم که این شورا هیچ‌گاه براساس اظهارات افراد نسبت به فیلم آنها قضاوت نمی‌کند. 

وی ادامه داد: افراد عضو این شورا مستقل هستند و قضاوت آنان براساس محتوای فیلم است؛ به‌طوری که پس از بررسی مجوز تولید داده می‌شود و در طول تولید هم نظارت صورت می‌گیرد و نسبت به صور پروانه نمایش اقدام می‌شود. 

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: تصور نمی‌کنم فیلم اصغر فرهادی به دلیل اظهاراتش جشن خانه سینما لغو پروانه شده باشد اگر برفرض چنین خبری درست باشد این خلاف قانون است و موضوع قابل پیگیری و بررسی است. 

آرین منش گفت: این خبر در صورتی که درست باشد مغایر ضوابط و آئین‌نامه و دستورالعمل‌های وزارت ارشاد است. 

وی تاکید کرد: فقط در صورتی چنینی اتفاقی بر اساس اظهارات یک فیلم‌ساز یا دیگر عوامل صورت می‌گیرد که فرد اظهاراتی در مخالفت با نظام داشته باشد که حدود و ثغور آن در قانون مشخص شده است و همه به آن واقف هستند. 

نماینده مشهد گفت: اما اگر اظهاراتی افراد نقد عملکرد مسئولان باشد و منصفانه باشد باید مورد استقبال هم قرار گیرد. حق نداریم کسی را به خاطر نقد منصفانه‌اش از حقوقی محروم کنیم و یا برایش مشکلاتی ایجاد کنیم. 

به گزارش آفتاب‌، پروانه ساخت فیلم «جدایی نادر و سیمین» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر فرهادی با دستور مستقیم علیرضا سجاد‌پور، مدیر کل اداره کل نظارت و ارزشیابی سینمای حرفه‌ای لغو شده ‌است.

روزنامه کیهان نیز با حمله به اصغر فرهادی وی را هتاک خواند.

روزنامه کیهان در این‌باره نوشت: اين فيلم متعلق به فيلم‌سازی است كه در موضع‌گيری‌های اخير خود با محافل جريان برانداز همنوايی می‌كند.

این روزنامه در ادامه نوشته است؛ كارگردان مذكور كه با امكانات صدا و سيما خودنمايی كرده و پيش از اين از سوی دولت نيز مورد پشتيبانی و حمايت ويژه! قرار گرفته بود، به تازگی در تلاش است تا با ژست اپوزيسيون و بيان سخنان ساختارشكنانه، حمايت جشنواره‌های غربی و رسانه‌های ضد ايرانی را نيز جلب نمايد. 

همچنین جواد شمقدری در مورد لغو پروانه‌ ساخت فیلم اصغر فرهادی، گفت: این موضوع به خاطر صحبت‌هایی است که وی در مراسم جشن خانه‌ سینما داشت و حرف‌هایی که ایشان زدند حرف‌های جالبی نبود، پس از آن نیز به ایشان یک هفته‌ فرصت می‌دهند، حرف‌های‌شان را اصلاح کنند اما این کار را انجام نمی‌دهند و سپس منجر به این تصمیم‌گیری می‌شود.

معاون سینمایی وزارت ارشاد در پاسخ به اینکه لغو مجوز ساخت یک فیلم در هنگام فیلمبرداری برای اولین‌بار اتفاق می‌افتد، پاسخ داد: ما به‌طور کلی به سمتی می‌رویم که روش‌های‌مان کاملا آشکار و شفاف باشد و سعی می‌کنیم پنهان‌کاری نداشته باشیم. یعنی ملت بدانند که دلیل تشویق یک فیلم‌ساز و دلیل منعی که برای یک فیلم‌ساز ایجاد می‌شود، چیست.

شمقدری در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما این شیوه باعث ایجاد محدودیت نمی‌شود، پاسخ داد: اگر حرف‌هایی که شنیده‌ام، ایشان گفتند واقعیت داشته باشد، حرف‌های بسیار ناجوری بوده است.
اصغر فرهادی کارگردان فیلم "درباره الی" هفته گذشته جایزه بهتری فیلم در جشن"خانه سینما" را دریافت کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۴
0
0
کسی که بر ضد این نظام و انقلاب صحبت کند حق زندگی در این کشور را ندارد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین