کد خبر: ۱۰۹۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۵

سلیمی: مدالم هدیه به شهدای دفاع مقدس و ملت شریف ایران

اعتراف می‌کنم استرس زیادی داشتم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بهداد سلیمی، قوی‌ترین مرد جهان، موفقیتش را حاصل 7 ماه تلاش بی‌وقفه می‌داند. 

بهداد سلیمی، قهرمان دسته فوق‌سنگین مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان، پس از کسب عنوان قویترین مرد جهان از این بابت که توانست به وعده‌اش مبنی‌برای کسب مدال طلای دسته 105+ کیلوگرم رقابت‌ها، جامه عمل بپوشاند، ابراز خوشحالی کرد.

سلیمی که با رکورد مجموع 453 کیلوگرم پس از 4 سال دوباره ایران را صاحب عنوان قوی‌ترین مرد جهان کرد، در این‌باره گفت: «خوشحالم از اینکه نتیجه 7 ماه تلاش بی‌وقفه‌ام را با کسب عنوان قهرمانی جهان، به بهترین شکل ممکن گرفتم. من برای این قهرمانی از اسفند ماه سال گذشته به صورت مستمر در اردو بود و تمام هدفم این بود که در آنتالیا قهرمان جهان شوم.»

او در عین حال افزود: «من هر 3 مدالم را به شهدای دفاع مقدس و ملت شریف ایران که با دعای خیرشان همواره حامی ما ورزشکاران هستند، تقدیم می‌کنم و امیدوارم این هدیه ناقابل را از بنده حقیر بپذیرند. »

سلیمی در ادامه، در پاسخ به این سئوال که چرا نتوانست در حرکت‌های یک‌ضرب و دوضرب نیز، همچون مجموع، مدال طلای جهان را به‌دست آورد، گفت: «در مورد حرکت یک‌ضرب باید اعتراف کنم استرس زیادی که از اولین حضورم در مسابقات جهانی بزرگسالان و رقابت با حریفان سرسختی چون چیگیشف روس، اوداچین اکراینی و اشتاینر آلمانی و همینطور شرباتیس در من ایجاد شده بود باعث شد بخشی از توانایی های جسمانی در حین مسابقه کم شود. شاید به همین خاطر هم در حرکت یکضرب نتوانستم وزنه 211 کیلوگرم را بالای سر ببرم.»

این وزنه‌بردار جوان با اشاره به حرکت‌های دوضرب دسته 105+ کیلوگرم مسابقات جهانی آنتالیا ادامه داد: «داستان حرکت دوضرب متفاوت بود و من پس از آنکه متوجه آسیب دیدگی جدی‌ترین رقیبم، چیگیشف شدم، خیالم از بابت قهرمانی در مجموع دو حرکت راحت شد و تا حدودی انگیزه‌ام را برای ادامه رقابت از دست دادم. به همین خاطر با کمترین تمرکز برای مهار وزنه 247 کیلوگرم روی تخته رفتنم و در نهایت نتوانستم این وزنه را روی سرم فیکس کنم.»

قو‌‌ی‌ترین مرد سال 2010 جهان افزود: «در مجموع فکر می‌کنم آن چیزی که در جریان مسابقات دسته 105+ دیدید، تمام توانایی من نبود. نتیجه ایده‌آل من در آنتالیا کسب 3 مدال طلا بود اما به هر حال خوشحالم که در حضور تمام مدعیان این وزن، بهترین مدال طلا، که همان مدال طلای مجموع دو حرکت است، به من رسید تا سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران به واسطه این قهرمانی در سالن محل برگزاری مسابقات طنین‌اندار شود.»

بهداد سلیمی در مورد بازی‌های آسیایی گوانگجو و انتظاراتی که حالا همه مردم برای کسب مدال طلای این رقابت‌ها از او دارند، نیز گفت: «بعد از بازگشت از آنتالیا یک هفته استراحت خواهم کرد و پس از تمریناتم را برای بازیهای اسیایی گوانگجو آغاز می‌کنم. جدی‌ترین حریفان من در گوانگجو سجاد انوشیروانی و وزنه‌برداری کره‌ای هستند و من مطمئنم اگر اتفاق خاصی رخ ندهد مدال طلا و نقره بازی‌های آسیایی از آن وزنه‌برداران کشورمان خواهد شد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین