کد خبر: ۱۰۹۲۵۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۲
حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

یارانه‌ نشریات با توجه به موضع‌گیری‌های‌شان به آنها پرداخت می‌شود

پروانه فیلم اصغر فرهادی را به‌خاطر حرف‌هایش لغو کرده‌ایم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که وضعیت فرهنگی و هنری کشور ایده‌آ‌ل نیست، اظهار کرد: همان‌طور که در موارد ضعف کارهای‌مان به ما انتقاد می‌شود توقع داریم تا در موارد قوت از ما حمایت گردد. 

سیدمحمد حسینی در اولین روز از بیست و یکمین گردهمایی ائمه جمعه کشور با بیان اینکه علیرغم تلاش‌هایی که صورت گرفته و عزم و اراده جدی که وجود دارد، ولی در زمینه وضعیت فرهنگ و هنر در سطح جامعه وضعیت ایده‌آلی نداریم، گفت: در مورد جریانات سال گذشته که پس از انتخابات رخ داد نیز کتاب‌ها و آثار مختلفی در این زمینه به چاپ رسیده و خواهد رسید. در زمینه عفاف و حجاب نیز در سال گذشته حدود هشتاد اثر به چاپ رسید که فقط در 6ماه امسال این تعداد به 114 عنوان کتاب رسیده است. 

وی افزود: با تصمیمی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید دیگر از این پس مشخص شد که چه کتابی با چه ضوابطی باید به چاپ برسد و ما برای این کار هیأت رسیدگی نیز در نظر گرفتیم. 

‌حسینی ادامه داد: در عرصه مطبوعات نیز یارانه‌ها با توجه به موضع‌گیری نشریات مختلف به آن‌ها اختصاص خواهد یافت و ما نمی‌توانیم به نشریه‌ای که در خلاف جهت اهداف نظام حرکت می‌کند کمکی کنیم و من باید بگویم که از نشریات، کتاب‌ها و فیلم‌هایی که برخلاف اهداف نظام حرکت می‌کنند، هیچ حمایتی نخواهیم کرد و در مقابل آن در راستای تقویت مطبوعاتی که در جهت این اهداف حرکت می‌کنند گام برخواهیم داشت. 

وی با اشاره به فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه صنعت سینما گفت: در این عرصه دشمنان ما سرمایه‌گذاری‌های کلانی می‌کنند و در تهیه آثاری غیر از زمینه‌های سیاسی در مورد تولید فیلم و سریال برای جذب افراد اهتمام ویژه‌ای دارند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ما هم‌اکنون درصدد بررسی فیلم‌نامه‌های آثار سینمایی هستیم و باید بگویم که در عرصه موسیقی و دیگر فعالیت‌های هنری نیز ما نظرات مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب قرار می‌دهیم و درخواست ما این است که از ارائه نظرات شخصی در این عرصه اجتناب شود.
ما از قوه قضائیه نیز سخت گلایه داریم، زیرا یک روز یک نشریه را توقیف می‌کنیم و فردا یک قاضی آن را رفع توقیف می‌کند و این با وجود آن است که یک نفر از 7 نفر هیأت نظارت نیز نماینده قوه قضائیه است. 

حسینی گفت: همانطور که در مورد موارد ضعف به ما انتقال می‌کنید، توقع داریم که در برابر نقاط قوت نیز از ما تعریف و حمایت شود. 

وی افزود: یکی از مواردی که ما به طور صریح با آن برخورد کردیم این بود که تهیه‌کننده‌ یک فیلم در چند روز گذشته در برنامه‌ای به اظهارنظر پرداخت و گفت ای کاش کسانی در عرصه هنری به فعالیت بپردازند این در حالی است که آن افراد علیه نظام و رهبری اقدام کردند و هم‌اکنون با رضا پهلوی فالوده می‌خورند و ما در پی این اقدام، پروانه اثر وی را لغو کردیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین