کد خبر: ۱۱۰۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۳

دستور احمدی‌نژاد برای انتقال آب دریای خزر به سمنان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب از دستور احمدی‌نژاد برای آغاز پروژه انتقال آب از دریای خزر به سمنان خبر داد و این پروژه را بزرگ‌ترین طرح استفاده از آب‌های غیرمتعارف در خاورمیانه توصیف کرد.

علیرضا الماسوندی، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب، با بیان مطلب بالا افزود: براین اساس قرار است سالانه ۵۰۰ میلیون متر مکعب از آب دریای خزر به سمنان انتقال داده شود.

وی با بیان این‌که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) پیمانکار مطالعات و اجرای این طرح بزرگ خواهد بود، افزود: جلساتی را به همراه مسوولان قرارگاه با مدیران استان سمنان برگزار کرده‌ایم و برنامه‌ریزی‌ها هم از لحاظ مطالعات و هم اجرا به نحوی درحال تنظیم است که مناطق مرکزی بتوانند در اولین فرصت ممکن از منابع آب جدید برخوردار شوند.

او در تشریح بیشتر جزییات این پروژه بزرگ ملی گفت: این اولین و بزرگترین پروژه انتقال آب نامتعارف در کل خاورمیانه است که با چنین ظرفیتی انجام می‌شود. گرچه پروژه‌های آب شیرین‌کن در جنوب کشور هست، ولی ظرفیت آن طرح‌ها بسیار کم و در حد ۱۰ میلیون متر مکعب در سال است. در این طرح آب دریای خزر احتمالا از مناطق شرقی این دریا که در آن ناحیه رشته کوه‌های البرز از ارتفاع پایین‌تری برخوردار است، از طریق خطوط لوله و تونل به مناطق مرکزی کشور انتقال داده می‌شود.

الماسوندی در رابطه با میزان پیشرفت طرح، تصریح کرد: مطالعات شناسایی اولیه طرح آغاز شده و با بحث‌هایی که با پیمانکار پروژه داشته‌ایم، سعی می‌شود در صورت تامین اعتبار، در کوتاه‌ترین زمان ممکن طرح را اجرایی کنیم که حداقل زمان معقول برای اجرای چنین پروژه‌ای در صورت تامین اعتبارات کافی حدود شش سال است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، تعیین میزان سرمایه مورد نیاز پروژه را منوط به پایان مطالعات اولیه طرح دانست و افزود: قرارگاه موظف شده است که اعتبارات این طرح را فاینانس کند که صندوق توسعه و صندوق ذخیره ارزی از گزینه‌های تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
0
0
سلام

تو کشور ما به جای خصوصی سازی نظامی سازی شده. قرارگاه خاتم الانبیا هم یک پیمانکار دیگه پیدا میکنه کارو میده به اون این وسط فقط سرمایه این مملکت حیف و میل میشه آیا فریاد رسی هست؟
مهدی بیا مهدی بیا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین