کد خبر: ۱۱۱۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۶
صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف اعلام کرد:

1555 نفر بر اثر وبا در نیجریه جان باخته‌اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف روز جمعه اعلام کرد از اول سال2010 یک هزار و پانصد و پنجاه و پنج نفر بر اثر بیماری وبا در نیجریه جان باخته‌اند.
 
ماریکسی مرکادو سخنگوی یونیسف در جمع خبرنگاران گفت‌: نیجریه در سال های اخیر ( سی و هشت هزار و یکصد و هفتاد و سه مورد ابتلا و 1555 کشته تا 20 اکتبر - 28مهر ) بیشترین مورد ابتلا به وبا را داشته است.

وزارت بهداشت نیجریه بیست و پنجم اوت ( سوم شهریور ) از شش هزار و چهارصد و سی و هفت مورد ابتلا به بیماری وبا و جان باختن سیصد و پنجاه و دو نفر در یازده ایالت اغلب واقع در شمال غرب و شمال شرق این کشور خبر داده بود. یونیسف خاطر نشان کرد شیوع وبا در نیجریه هم اکنون در بالاترین سطح قرار دارد و هشتاد درصد افراد مبتلا به این بیماری را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

مرکادو افزود: همه گیری به اوج خود رسیده و به‌نظر می‌رسد ادامه خواهد یافت چون موارد جدیدی از ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری روماندی نیوز از ژنو،‌ فادله شعیب سخنگوی سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد وبا در نیجریه به یک بیماری بومی تبدیل شده است.

بر اساس گزارش یونیسف، 2009، سیزده هزار و ششصد و نود و یک نفر، 2008، پنج هزار و چهارصد و ده نفر و سال 2007، یک هزار و ششصد و شصت و یک نفر در نیجریه به ویروس بیماری وبا آلوده شدند. این نهاد سازمان ملل نرخ مرگ ناشی از بیماری وبا را در سراسر نیجریه چهار و نیم درصد اعلام کرد.

این در حالی است که مناطق دیگر بالاترین نرخ مرگ ناشی از وبا را (20 درصد در منطقه پلاتو،9 / 16 درصد در سوکوتو و 1 / 9 دهم درصد در گومبه ) به خود اختصاص داده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین