کد خبر: ۱۱۱۳۷۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۴

جزئیات برگزاری آزمون زبان دکتری دانشگاه تهران

برگزاری‌ آزمون در 6 آبان ماه
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دانشگاه تهران برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در دوره‌‌های دکتری تخصصی دارند 6 آبان‌ماه آزمون زبان عمومی برگزار می‌کند. 

آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران به‌صورت 4 گزینه‌ای برگزار می‌شود و نمره منفی ندارد همچنین پاسخ‌نامه‌‌های این آزمون توسط ماشین تصحیح می‌شود و به این ترتیب توسط دانشگاه تهران اعلام شده که اعتراضات به نتایج آزمون پذیرفته نیست.

ظرفیت آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران 2 هزار نفر است و داوطلبان تا 2 آبان ماه برای دریافت مجوز ورود به جلسه مهلت دارند.

بر طبق اعلام دانشگاه تهران، نتایج این آزمون 20 آبان ماه از طریق سایت این دانشگاه اعلام می شود همچنین در اطلاعیه برگزاری این آزمون تاکید شده است: اصل فیش واریزی در زمان آزمون، از داوطلب گرفته خواهد شد در صورت عدم تحویل اصل فیش، نمره داوطلب اعلام نخواهد شد.

داوطلبان شرکت کننده در این آزمون باید با در دست داشتن فیش 000/350 ریالی بانک تجارت شعبه اردیبهشت به نام معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در جلسه آزمون حاضر شوند تا موفق به دریافت نتیجه آزمون شوند. 

قبولی داوطلبانی که موفق به کسب حداقل 60 درصد امتیاز در این آزمون شوند تا دو سال برای شرکت در آزمون‌های دکتری تخصصی دانشگاه تهران معتبر خواهد بود.

همچنین کسب حداقل 50 امتیاز برای داوطلبان شرکت در آزمون زبان عمومی برای دوره دکتری تخصصی رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عرب، فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم قرآن و حدیث، مدرسی معارف اسلامی و فقه شافعی کافی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین