کد خبر: ۱۱۱۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۸

6 شهر جدید به نقشه تقسیمات کشوری اضافه شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت با توجه به شرایط خاص جغرافیایی منطقه، با ایجاد 5 شهر جدید در استان‌های کرمان، فارس، لرستان، خوزستان و تهران موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ـ مصوب1362ـ با تبدیل روستای خومه‌زار از توابع دهستان آبکش یک بخش مرکزی شهرستان ممسنی در استان فارس به شهر موافقت کرد و بر این اساس شهر خومه‌زار به نقشه تقسیمات کشوری استان فارس اضافه می‌شود.

بر اساس مصوبه دولت، با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی، روستای صالح مشطت مرکز بخش فتح‌المبین شهرستان شوش در استان خوزستان به شهر تبدیل و به عنوان شهر صالح مشطت شناخته می‌شود.

بر این اساس، وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی با تبدیل روستای فرون‌آباد مرکز دهستان فرون‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان پاکدشت در استان تهران به شهر موافقت کردند و شهر فرون‌آباد به نقشه جغرافیای استان تهران اضافه می‌شود.

بر اساس مصوبه دولت، با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی ، روستای مشراگه مرکز بخش مشراگه از توابع شهرستان رامشیر در استان خوزستان پس از تجمیع با روستای ام‌الصخر و نقطه جمعیتی شرکت بانه به شهر تبدیل و به عنوان شهر مشراگه شناخته می‌شود.

بر این اساس، با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی، روستای هفت چشمه مرکز بخش کاکاوند شهرستان دلفان در استان لرستان پس از تجمیع با روستاها و نقاط جمعیتی داربید و نصرت‌آباد از توابع همین بخش به شهر تبدیل و به عنوان شهر هفت‌چشمه شناخته می‌شود.

با تصویب دولت، روستای شول‌آباد سفلی مرکز بخش ززوماهرو از توابع شهرستان الیگودرز در استان لرستان پس از تجمیع با روستاها و نقاط جمعیتی شول‌آباد علیا، دلسوران، درخت چمن، آثار، سرلک، خدادادکش علیا و سفلی از توابع همین بخش به شهر تبدیل و به عنوان شهر شول‌آباد شناخته می‌شود.

همچنین با تصویب دولت، بخش زیدآباد به مرکزیت شهر زیدآباد از ترکیب دهستانهای زیدآباد و محمودآباد سید در تابعیت شهرستان سیرجان در استان کرمان ایجاد می‌شود.

این مصوبات از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهوری برای اجرا ابلاغ شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین