کد خبر: ۱۱۱۴۰۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۱

پلیس ترکیه 5 مظنون تروریستی متهم به ارتباط با القاعده را دستگیر کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گفته منابع پلیس ترکیه افراد بازداشت شده که اکثرا دانشجوی دانشگاه هستند، در جریان حملات پلیس در چندین شهر ترکیه بازداشت شدند و تحت بازجویی قرار دارند. 

روزنامه‌های ترکیه گزارش دادند که پلیس این کشور 5 نفر را به اتهام حمایت از شبه‌نظامیان القاعده در افغانستان بازداشت کرده است. 

به گزارش آسوشیتدپرس، به گفته منابع پلیس، افراد بازداشت شده که اکثرا دانشجوی دانشگاه هستند، در جریان حملات پلیس در چندین شهر ترکیه بازداشت شدند و تحت بازجویی قرار دارند. 

گفته شده که از این 5 نفر درباره انتقال پول برای حمایت از القاعده و تهیه یک برنامه کامپیوتری به‌منظور مختل کردن هدف‌گیری القاعده در افغانستان به وسیله هواپیماهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تحقیق می‌شود. 

بنا بر این گزارش، از سال ۲۰۰۳ میلادی که شبه‌نظامیان اسلام‌گرا مرتبط با القاعده به بمب‌گذاری‌های انتحاری در «استانبول» دست زدند و ۵۸ نفر را کشتند، ترکیه فعالیت‌های القاعده را زیر نظر گرفته است. 

پلیس ترکیه جولای ۲۹ نفر را به اتهام ارتباط با القاعده بازداشت کرد و در ژانویه سال جاری ۱۲۰ نفر را به اتهام حمایت از این سازمان تروریستی دستگیر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین