کد خبر: ۱۱۱۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶
پیگیری قضایی پذیرش در مراکزتربیت معلم

نامه علی لاریجانی به صادق لاریجانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از پیگیری قضایی تخلف در پذیرش دانشجوی فنی‌وحرفه‌ای و مراکز تربیت معلم خبر داد و گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع تخلف در قانون را طی نامه‌ای به قوه قضاییه ابلاغ کرد. 

علی عباسپور تهرانی‌فرد افزود: با توجه به تخلفی که در پذیرش دانشجو در آزمون سراسری و کاردانی به کارشناسی صورت گرفته بود، علاوه بر نامه‌ای که در صحن علنی مجلس خوانده شد و به امضای نمایندگان رسید و ریاست مجلس آن نامه را به قوه قضاییه ابلاغ کرد، نامه‌ای نیز به وزرای آموزش و پرورش و علوم فرستادیم که برای اجرای قانون اقدام کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه همچنین جلسه ای در کمیسیون داشتیم که در آن بر موضوع اجرای قانون در خصوص پذیرش دانشجو در مراکز تربیت معلم مانند سال گذشته تأکید شد، اظهار داشت: نامه‌ای نیز به سازمان سنجش ارسال شد تا هر چه زودتر تکمیل ظرفیت در مقطع کاردانی به کارشناسی اعلام شود.

وی اظهار داشت: امیدواریم قانون هر چه سریع‌تر اجرا شود و ما نیز پیگیر این قضیه هستیم.
وی پیش از این از تخلف در ظرفیت پذیرش دانشجوی فنی‌وحرفه‌ای و مراکز تربیت معلم خبر داده و گفته بود: بر خلاف سال‌های گذشته تمامی ظرفیت‌های مراکز تربیت معلم کنکور و کنکور کاردانی به کارشناسی به فرهنگیان اختصاص یافته است.

عباسپور همچنین اضافه کرده بود: ما اطلاعات دقیق داریم که ظرفیت مراکز تربیت معلم در کنکور سراسری 22 هزار نفر اعلام شده اما این ظرفیت ویژه فرهنگیان که کمتر از 2 هزار نفر در کنکور شرکت کرده‌اند در نظر گرفته شده است با این روش عملا 20 هزار ظرفیت در این مراکز خالی می‌ماند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر در آزمون کاردانی به کارشناسی نیز که چندی پیش انتخاب رشته آن به پایان رسید، تمامی رشته‌ها ویژه فرهنگیان اعلام شده است این درحالی است که در سال‌های گذشته ظرفیت آزاد نیز پذیرش می‌شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این ظرفیت باز هم بیش از فرهنگیان شرکت کننده در کنکور است و حق بسیاری از افرادی که دوره کاردانی را تمام کرده و رتبه خوبی را در کنکور کاردانی به کارشناسی به‌دست آورده‌اند اما فرهنگی نیستند، ضایع می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین