کد خبر: ۱۱۱۴۳۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۹

وزیر ارشاد: دست‌اندركار فیلتر نیستیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر ارشاد در گفت‌و گویی كوتاه با تهران‌امروز در زمینه فیلترینگ توضیح داد:

طی ماه گذشته شاهد فیلتر شدن سایت برخی افراد مشهور بودیم. چرا این سایت‌ها كه بعضا مراجعه‌كنندگانی هم داشت، فیلتر شد و اصولا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه نقشی در فیلتر كردن این سایت‌ها داشته است؟

فیلترینگ سایت‌ها دارای كمیته خاصی است كه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباطی ندارد. یعنی در دادستانی كل كشور است و در آنجا تصمیم‌گیری می‌كنند لذا نباید فیلتر شدن سایت‌ها را تصمیم وزارت ارشاد بدانند.

یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اصلا نقشی در فیلتر كردن این سایت‌ها و سایت‌های دیگر نداشته است؟

ما هم یک نماینده در این كمیته داریم.

با حق رای یا بدون حق رای؟

یک نماینده ما دارای حق رای است اما بدانید كه ما دست‌اندركار فیلتر سایت‌ها نیستیم.

یعنی در جریان این فیلترها هم نیستید؟

كمیته فیلترینگ مانند هیأت نظارت بر مطبوعات نیست كه ما كامل در جریان بوده و به پرونده‌ها دسترسی داشته باشیم و در همین راستا، بتوانیم رسیدگی كنیم. دادستانی در جریان این فیلترهاست و بهتر است از آنها سوال كنید كه چرا این سایت‌ها فیلتر شدند.

خودتان موافق فیلتر شدن این سایت‌ها كه گاه به افراد مشهوری تعلق دارد، هستید؟

گفتم كه ما دست‌اندركار فیلتر كردن سایت‌ها نیستیم.

اعضای كمیته فیلترینگ از كجا هستند؟

گفتنی است كه كمیته فیلترینگ از 12 عضو یعنی وزیر یا نماینده وزارتخانه‎های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری، علوم،‌ تحقیقات و فن‌آوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان‎ صدا و سیما و فرمانده نیروی انتظامی، یک‌نفر خبره در فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و یک نفر نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب كمیسیون حقوقی و قضایی و تایید مجلس شورای اسلامی تشكیل شده و ریاست آن بر عهده دادستان كل كشور است.

جلسات آن هر دو هفته یک‌بار در قوه‌قضائیه برگزار می‌شود اما ستاد اطلاع‌رسانی این كمیته كماكان غیرفعال است و اخبار مربوط به فیلتر شدن سایت‌ها از سوی مقامات قضایی و حقوقی به اطلاع عموم رسانده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین