کد خبر: ۱۱۱۴۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۶

متلک‏های علی‌آبادی به سعیدلو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد علی‌آبادی به گفته‌های اخیر رئیس سازمان ورزش در گفت‌و گویی با خبرآنلاین پاسخ داد.

«سخت درگیر تهیه بلیت برای اعزام کاروان به گوانگ‌ژو هستیم، همان کاری که مسئولیتش با ما است!» محمد علی آبادی در همان شروع گفت و گو این جمله را می‌گوید. رئیس کمیته ملی المپیک که میزبان خبرنگار خبرآنلاین بود این جمله را در پاسخ به سئوال «چه خبر؟» ما گفت. پاسخی که داشت به آخرین مصاحبه علی سعیدلو، رئیس سازمان ورزش اشاره می‌کرد. هفته قبل بود که سعیدلو در جمع خبرنگاران ایستاد و گفت: «همه مسئولیت بازی‌های آسیایی خواه موفقیت باشد و خواه ناکامی، با سازمان تربیت بدنی است.»

او معتقد بود فدراسیون‌های ورزشی مسئول اعزام تیم‌ها هستند و فدراسیون‌ها هم بخشی از تربیت بدنی محسوب می‌شوند و بر همین اساس گفته بود: «کمیته ملی المپیک در اعزام‌ها تنها وظیفه تدارکات را برعهده دارد و بلیت اعزام تیم‌ها و اسکان شان با آنهاست.» جملاتی که یک هفته پاسخی از سوی علی آبادی نداشت اما بعد از تکرار چند باره این گفته از سوی متولی دولتی ورزش کشور با پاسخ رئیس کمیته ملی المپیک همراه شد.

او پس از جمله اولیه خود در پاسخ به این پرسش که آیا با حرف‌های رئیس سازمان ورزش موافق است؟ گفت: «به هر حال این گفته‌ها نشان از نوعی بی‌اطلاعی از قوانین داخلی و خارجی دارد که به احتمال فراوان از روی عصبانیت بیان شده‌اند. کمیته ملی المپیک بر اساس شرح وظایف قانونی خود مسئولیت هایش را انجام می‌دهد.»

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: «بدون شک در زمان طرح چنین گفته‌هایی دوستان به یاد نداشته‌اند که کمیته بین‌المللی المپیک برای هر اعزام خارجی و شرکت تیم‌های ورزشی کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی تنها کمیته ملی المپیک را به رسمیت می‌شناسد. نهادی که در قوانین مصوب کشور از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی به رسمیت شناخته شده و اساسنامه مصوب دارد. به هر حال اگر کسی غیر از این فکر می‌کند حتماً با قوانین کشور آشنایی ندارد و چارت فعالیت‌های کمیته ملی المپیک را نمی‌داند. دلیلی ندارد که ما بر اساس گفته‌هایی از این دست تغییری در مسئولیت‌های مان ایجاد کنیم. کمیته مسئول اعزام کاروان ایران به بازی‌های آسیایی است و همان طور که در دو سال گذشته توسط ما و همه ادوار گذشته بزرگواران دیگری این مسئولیت را انجام داده‌اند البته این مسئولیت را با دقت انجام داده ایم، در این روزهای پایانی هم ناظرین کمیته آخرین مراحل قبل از اعزام تیم‌ها را هماهنگ می‌کنند.»

اتفاقی که سبب شد تا در فاصله کمتر از 20 روز به بازی‌های آسیایی گوانگژو آیا محمد علی آبادی نتواند بگوید اختلافی میان کمیته و سازمان نیست؛ «من که هیچ گاه به اختلافات دامن نزدم و همواره سعی کردم که آرامش بر ورزش مان حکمفرما باشد اما با طرح چنین مسائلی از سوی دوستان مان نمی‌دانم چه باید بگویم. هنوز هم موضع ما پرهیز از ایجاد حساسیت هاست.»

همواره با طرح اختلافات میان کمیته ملی المپیک و سازمان ورزش به عنوان متولی دولتی ورزش، این حساسیت که ممکن است خطر تحریم‌های بین‌المللی به دلیل دخالت‌های دولتی، ورزش کشور را تهدید کند به طور جدی مطرح می‌شود. آیا دامنه اختلاف میان سعیدلو و علی آبادی آیا می‌تواند به چنین اتفاقی ختم شود؟ رئیس کمیته ملی المپیک در این باره می‌گوید: «معتقدم باید در زمان عصبانیت از طرح مسائلی که می‌تواند حساسیت زا شود، پرهیز کنند.»

علی آبادی در پایان با اشاره به شرایط کاروان اعزامی گت: «اگرچه در ماه‌های اخیر از نظر مالی مشکلاتی داشتیم اما کارمان را با قدرت پیش بردیم. غیر از بودجه تعیین شده برای کمیته از سوی دولت در قانون بودجه سال 89 و ارقامی که از چند اسپانسر کسب کردیم، هیچ کمکی از سوی هیچ نهاد دیگری در اختیارمان قرار نگرفت اما سعی کردیم بهترین تدارکات را برای تیم‌های اعزامی داشته باشیم.»

علی آبادی در حالی این ادعا را طرح کرد که قبل از این خبر کمک 10 میلیارد تومانی سازمان به کمیته ملی المپیک از سوی سازمان ورزش رسانه‌ای شده بود؛ «فعلاً که هنوز هیچ کمکی از سوی سازمان به ما نشده حتماً این کمک‌ها قرار است بعد از بازی‌ها به کمیته تحویل شود!»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین