کد خبر: ۱۱۱۴۵۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۰
در مراسم بزرگداشت روز آمار و برنامه‌ریزی

احمدی‌نژاد: آماری که احساس بدبختی می‌دهد منتشر نشود

باید فقط یک آمار منتشر شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی باید با هماهنگی هم اطلاعات آماری را منتشر کنند، گفت: باید تنها یک آمار متحد در کشور منتشر شود. 

احمدی‌نژاد ظهر امروز شنبه در مراسم بزرگداشت روز آمار و برنامه‌ریزی که در سالن پژوهشگاه وزارت نیرو برگزار شد، در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه ما می‌خواهیم کشور را درعرصه‌های گوناگون بسازیم، گفت: البته با توجه به اینکه منابع و امکانات ما محدود است، باید گام به گام جلو برویم و به نیازهای امروز مردم پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه وقتی می‌گوییم برنامه‌ریزی ایرانی اسلامی یعنی تکیه بر توانمندی‌های بومی که در کشور داریم، گفت: باید مدل کارمان را عوض کنیم البته از تجربه دیگران هم باید استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با طرح این سئوال که چرا ما در کشور بیکار داریم؟ گفت: شما اگر یک ضرب و تقسیم ساده کنید می‌بینید که به ازای هر نفر ما 50 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده‌ایم پس حتما یک جای کار ایراد دارد که باید آن را شناسایی و برطرف کنیم. 

احمدی‌نژاد با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های متخصصان داخلی گفت: این ظلم است که از یک کارشناس که می‌تواند تحلیل‌های کارشناسی و کارآمد از اطلاعات آماری ارائه کند، در حد یک ماشین حساب کار بکشیم، از این ظرفیت که جزو ظرفیت‌های ملی ماست باید به نحو احسن استفاده کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد دستگاه‌های دولتی باید با هماهنگی هم اطلاعات آماری را منتشر کنند به‌طوری که تنها یک آمار متحد در کشور منتشر شود.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: همچنین مرکز آمار باید به سطح اطلاع‌رسانی توجه ویژه‌ای داشته باشد، زیرا اطلاعات آماری هم بر روی ذهن تصمیم‌گیران و هم بر روی ذهن آحاد مردم تاثیر می‌گذارد. پس باید اطلاعات آماری را طبقه‌بندی کرد.

وی با اشاره به اینکه اطلاعاتی وجود دارد که انتشار آن در جامعه ضرورتی ندارد، گفت: برخی اطلاعات که منتشر می‌شود موجب می‌شود که مردم احساس کنند بدبخت هستند که این اصلا خوب نیست.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: اطلاعات آماری باید انگیزاننده باشد نه رکود آفرین.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همت متخصصان آماری کشور هر چه زودتر به یک برنامه ایرانی اسلامی دست پیدا کنیم و همچنین به یک نظام جامع آماری که در خدمت این برنامه باشد نیز برسیم.

گفتنی است پس از اتمام سخنرانی رئیس جمهور عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران با دکتر احمدی نژاد صحبت کرد که بعد از آن احمدی‌نژاد پشت تریبون برگشت و خطاب به حضار عنوان کرد: قرار شد با درخواست رئیس مرکز آمار حق اندیشمندی (45 درصد از حقوق پایه) به حقوق شما اضافه شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین