کد خبر: ۱۱۱۵۰۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۵
دادگستری تهران:

حکم قطع ید برای سارق شیرینی فروشی قابل اعتراض است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادگستری کل استان تهران درباره انتشار خبری مبنی‌بر صدور حکم قطع ید سارق مغازه شیرینی فروشی در تهران توسط یکی از شعب کیفری مجتمع قضایی بعثت اطلاعیه‌‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: مطابق با تبصره (1) ماده 188 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری انتشار حکم صادره قبل از قطعی شدن در رسانه‌های گروهی مجاز نیست و متخلف از این تبصره به مجازات مفتری محکوم می‌شود لذا با اشاره به ماده فوق باید توجه داشت که این حکم قابل اعتراض بوده و در مرجع تجدیدنظر رسیدگی مجدد می‌شود.

در ادامه اطلاعیه دادگستری کل استان تهران آورده شده است: با عنایت به رسالت و وظیفه ذاتی رسانه‌های جمعی مبنی‌بر اطلاع‌رسانی شفاف و بی‌‌حاشیه از اخبار، رویدادها و حوادث انتشار این خبر از سوی رسانه‌ها قبل از قطعی شدن آن، باعث تشویش اذهان عمومی شده و خلاق نص صریح قانون است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان تهران مطابق با ضوابط قانونی و وظیفه‌ ذاتی خود و در راستای رفع ابهامات حادث شده، متعاقب تعیین تکلیف نهایی پرونده در مرجع تجدیدنظر اطلاعات لازم را به نحو مقتضی منتشر می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۲
0
0
چه جرم بزرگی!!!1 برای این که طرف به خاطر گرسنگی رفته دزدی شیرینی باید دودستش قطع بشه بره کارکنه کار که ماشاء‌ا.. به برکت ... ریخته
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین