کد خبر: ۱۱۱۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵
در نشست آبان‌ماه جامعه اسلامی مهندسین

باهنر: احدی حق ندارد به مرجعیت پشت کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر‌کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: به بهانه تک‌ نگه داشتن ولی‌فقیه احدی حق ندارد به مرجعیت پشت کند و این مسأله ضرورت زمانی و مکانی دارد. 

محمدرضا باهنر در نشست آبان‌ماه جامعه اسلامی مهندسین که به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی برگزار شده بود، به سفر مقام رهبری به قم اشاره کرد و آن را مهم‌ترین واقعه سیاسی و اجتماعی یک ماه گذشته نامید. 

باهنر تاکید کرد: بعضی مواقع پیش می‌آید که رهبری انقلاب فضای جامعه را به سمت سیاست‌های راهبردی نظام اصلاح کند. بیاناتی که از طریق رسانه‌ها به ما رسیده نشان می‌دهد نشان می‌دهد که مباحث ریشه‌ای در این سفر مطرح شده است. 

باهنر با اشاره به بحث مربوط به اسلام منهای روحانیت تاکید کرد: از اوایل انقلاب تفکری با محوریت منافقین تبلیغ می‌شد و آن تفکر اسلام منهای روحانیت بود که چون پشتوانه نظام اسلامی را روحانیت می دانستند تلاش می‌کردند به این دلیل که نمی‌توانستند به چهره کاریزماتیک حضرت امام(ره) حمله کنند، پشتوانه‌های نظام را تضعیف کنند. 

وی افزود:‌ این ادامه تفکری بود که می‌گفت قرآن برای ما بس است و مجموعه علمای دینی را قبول نداشت. 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد:‌ رهبری در این سفر این مسأله را باز کردند که مرجعیت پشتوانه جمهوری اسلامی است و به بهانه تک‌ نگه داشتن ولی‌فقیه احدی حق ندارد به مرجعیت پشت کند و این مسأله ضرورت زمانی و مکانی دارد. 

باهنر هشدار داد: ادامه این تفکر باعث می‌شود کسانی بگویند ما با خود امام زمان ارتباط داریم و وقتی آقا را می‌بینیم دیگر با نائب‌اش چه کار داریم. 

نایب رئیس سابق مجلس درباره موضوع وحدت ملی با پرداختن به مسأله جذب حداکثری و دفع حداقلی، افزود: مقام رهبری در قم واژه خواص را به این بحث اضافه کردند و از مردم خواستند وحدت خواص را تحکیم ببخشند. 

باهنر تاکید کرد: اگر کسی بخواهد خواص را آنقدر ریزش بدهد تا تنها یک نفر با چند نفر پیرامونش باقی بمانند، وحدت خواص متجلی نمی‌شود در حالی که ما نیازمند وحدت جامعه به صورت عموم و وحدت خواص به طور خاص هستیم و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها ادامه داد: همه باید دست به دست هم بدهیم تا این پروژه سنگین و اجتناب‌ناپذیر عملی بشود. 

وی افزود: اراده دولت شروع شده و تا امروز چندین استان مبلغ یارانه را به اقتصاد خانوار تزریق کردند. بعضی مباحث این طرح باقی مانده که البته ما نباید به دولت فشار بیاوریم که دولت عدد و رقمی را قبل از زمانی که ضرورت داشته باشد، افشا کند. 

وی با بیان اینکه پولی که دولت از هدفمندی یارانه‌ها کسب می‌کند به 50 درصد بخش خانوارها،30 درصد بنگاه‌های اقتصادی و 20 درصد هم برای جبران هزینه‌های دولتی اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: اجازه مانور ده درصدی در هر کدام از این سه رقم به دولت داده‌ایم. اما دولت باید مرتب برای مردم تکرار کند این پولی که به عنوان یارانه به آنها اختصاص می‌دهد نصف پولی است که در مجموع از مردم گرفته می‌شود و اگر کسی فکر کند همه خانواده‌های کشور پول به دست می‌آورند و چیزی از دست نمی‌دهند باید بگویم که چنین چیزی نیست. 

وی افزود: دولت را موظف کرده‌ایم ظرف مدت 5 سال این طرح را به‌طور کامل به اجرا برساند. 

باهنر با بیان اینکه باید به دولت کمک کرد و برای اجرای موفقیت‌آمیز این طرح دعا کرد، به گفته رئیس بانک مرکزی اشاره کرد که گفته بود 100 میلیارد دلار ذخیره ارزی و طلا در اختیار داریم. 

نایب رییس سابق مجلس تاکید کرد: با این خبر نباید عوامانه برخورد کرد ، به این دلیل که این 100 میلیارد دلار را دولت قبلا خرج کرده و به ازای آن اسکناس چاپ کرده است ، این مبلغ قابل مصرف دوباره نیست که به آن دارایی خارجی بانک مرکزی می‌گویند و به عنوان ذخیره استراتژیک یک کشور، ذخیره خوبی محسوب می‌شود. 

باهنر در پایان گفت: در برنامه پنجم پیش‌بینی کردیم که اگر اوضاع کمی آرام بشود، دولت اجازه دارد 50 میلیارد دلار بیشتر از دارایی خود از سرمایه خارجی استفاده کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین