کد خبر: ۱۱۱۵۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۰

‌20 درصد کودکان و نوجوانان کشور دچار اختلالات روانپزشکی هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک فوق تخصص روانپزشکی با اشاره به اینکه 20 درصد جمعیت کودک و نوجوان کشور دچار مشکلات روانپزشکی و نیازمند به درمان هستند، گفت: از این میان 7 تا 10 درصد کودکان به‌ویژه در سنین ابتدایی دچار اختلال بیش فعالی هستند.

دکتر مهدی تهرانی دوست، رئیس بیمارستان روزبه اظهار داشت: طبق آمارهای جهانی 15 تا 35 درصد جمعیت کودک و نوجوان دچار نوعی اختلالات روانپزشکی هستند که در این میان بیش فعالی یکی از شایع‌ترین اختلالات در کودکان بویژه در سنین دبستان است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش فعالی و کم‌توجهی را یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی در کودکان دانست و گفت: 7 تا 10 درصد کودکان به‌ویژه در سن ابتدایی دچار این بیماری می‌شوند.

وی در خصوص عوامل بروز پیش‌فعالی گفت: این اختلال بر اساس مجموعه‌ای نقایص درونی و مربوط به کارکرد مغز، عوامل ژنتیکی و زیست‌شناختی که بر آن تاثیرگذار است بروز می‌کند.

دکتر تهرانی دوست پرتحرکی و تمرکز نکردن را از نشانه‌های پیش فعالی دانست و بیان کرد: تشخیص و درمان به موقع در بهبودی این کودکان تاثیرگذار است.

این فوق تخصص روانپزشکی با اشاره به اینکه در دوران نوجوانی، شایع‌ترین تغییرات خلقی بروز می‌کند، اظهار داشت: مشکلاتی چون افسردگی، عصبانیت، اضطراب و پرخاشگری در سنین نوجوانی بیشتر بروز می‌کند.

وی با بیان اینکه مشکلات روانپزشکی در پسران شایع‌تر است، اظهار داشت: رفتارهای پرخاشگرانه و عصبانیت در پسران و اضطراب در دختران شیوع بیشتری دارد.

دکتر تهرانی دوست تصریح کرد: این گونه اختلالات با درمان‌های دارویی و غیردارویی قابل درمان هستند البته به این معنا نیست که در مدت کوتاهی درمان کردن این مشکلات از بین برود بلکه نیاز به مدت زمان طولانی تر دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین