کد خبر: ۱۱۱۵۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۷
استیل‌آذین برای هر بازی 5 میلیون تومان به تلویزیون می‌دهد

اعتراف به یک بدعت باور نکردنی در فوتبال ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: متاسفانه مدیران فوتبال ما در فکر این هستند که فقط از باشگاه‌ها جریمه‌های مختلف بگیرند. چیزی به فوتبال نمی‌دهند. حق پخش تلویزیونی که یک منبع درآمدزایی در فوتبال دنیا است، در فوتبال ایران به ثمن بخس فروخته می‌شود. 

سرپرست تیم فوتبال استیل‌آذین مدعی است که این باشگاه برای پخش بازی‌های‌اش در لیگ برتر فوتبال ایران به صدا و سیما پول می دهد. این در حالی است که در بیشتر کشورهای صاحب فوتبال در جهان، حق پخش تلویزیونی، اصلی‌ترین منبع درآمدزایی باشگاه‌ها است. 

صادق درودگر، سرپرست تیم فوتبال استیل‌آذین در گفت‌و گویی با برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت‌و گو ضمن رد شایعه انحلال باشگاه استیل‌آذین مدعی شد که تنها کسانی حاضرند در فوتبال ایران سرمایه‌گذاری کند که عاشق این رشته باشند.

آقای درودگر شایعه شده که استیل‌آذین ممکن است منحل شود. البته آقای هدایتی بعدا گفت این اتفاق نمی‌افتد. سوال ما این است که آیا باشگاه‌داری در فوتبال ایران واقعا به‌صرفه است؟ 

ما تنها باشگاهی هستیم که 40 درصد قرارداد بازیکن‌ها را پرداخت کرده ‌ایم. در واقع بازیکنان ما چک‌های‌شان را هم وصول کرده‌اند. آقای هدایتی گفت 10 درصد دیگر را هم بعد از این دو بازی و حتی پیش از نیم فصل پرداخت می‌کند. پس مطمئن باشید که ما مشکل مالی نداریم. 

ولی از طرفی این حقیقتی است که در شرایط فعلی هیچ توجیهی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فوتبال وجود ندارد. اگر همه جا می‌گویند دخل از 19 خرج از 20‏، در فوتبال دخل از یک هم نیست. ما حتی اسپانسر هم نداریم. الان شما بیلبوردهای داخل شهر را ببینید همه‌اش خالی است. همه شعارهای مذهبی زده‌اند چون وضعیت اقتصادی خراب است. قانون هم متاسفانه حمایتی از نظام باشگا‌‌ه‌داری خصوصی نمی‌کند. قبلا یک وامی به‌ باشگاه‌ها می‌دادند که متاسفانه در حال حاضر به هیچ باشگاه فوتبالی در ایران نمی دهند. به‌خاطر سوء‌مدیریتی که در یک دوره بود این وامها به باشگاه‌های بیلیارد ، سونا و جکوزی داده شد.

با این حال باز هم می‌گویید تیم‌تان نگرانی مالی ندارد؟ 

این نگرانی عمومی است. از قدیم هم گفته‌اند عزاری دسته‌جمعی، عروسی است. این مشکلات فقط برای باشگاه استیل‌آذین نیست. برای باشگاه استقلال اهواز هم بوده، برای باشگاه شیرین‌فراز‏، باشگاه بهمن و باشگاه کشاورز هم بوده. ما باید فکر چاره باشیم. متاسفانه مدیران فوتبال ما در فکر این هستند که فقط از باشگاه‌ها جریمه‌های مختلف بگیرند. چیزی به فوتبال نمی‌دهند. از این گذشته، حق پخش تلویزیونی که یک منبع درآمدزایی در فوتبال دنیا است، در فوتبال ایران به ثمن بخس فروخته می‌شود.

آیا این درست است که شما برای پخش بازی‌های استیل‌آذین به شبکه تهران پول می‌دهید‌؟ 

دقیقا پول می‌دهیم. نه تنها پول نمی‌گیریم، پول هم می‌دهیم.

برای هر بازی چقدر پول دهید؟ 

من شنیده‌ام. هر بازی 5 میلیون تومان می‌دهیم. این را باید در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند که تلویزیون نه تنها پول نمی‌دهد، از باشگاه‌ها هم پول می‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین