کد خبر: ۱۱۱۵۹۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۳

همه چیز درباره ادعای بازی تیم ملی با آلمان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید جلال یحیی زاده همچنان اصرار دارد تیم ملی ایران به‌زودی با تیم ملی آلمان بازی می‌كند.

نماینده مردم یزد كه مسئول كمیته تربیت بدنی مجلس هم هست می‌گوید با رایزنی‌های انجام گرفته در كمیسیون فرهنگی و پس از دیدار هیأتی از مجلس آلمان با اعضای كمیسیون فرهنگی مجلس ایران، رایزنی اولیه انجام گرفته و بزودی یک بازی دوستانه میان دو تیم ملی كشورهای ایران و آلمان برگزار می‌شود.

ماجرا از این قرار است كه در دیدار هیأت فرهنگی مجلس آلمان در تهران كه به دعوت غلامعلی حداد عادل به تهران آمده بودند، رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس آلمان در خلال مذاكرات از روابط ورزشی دو كشور سخن می‌گوید. از اردوهای تیم ملی بانوان ایران كه در سال‌های اخیر بارها اتفاق افتاده است و اینكه هم تیم آلمان به تهران آمده و هم بازیكنان تیم بانوان ما به آلمان سفر كرده بودند.

در دل این نكات بود كه یحیی‌زاده وارد ماجرا شد و گفت: «بهتر نیست یک بازی با تیم بزرگسالان تان در تهران با تیم ما داشته باشید.» نكته‌ای كه با پاسخ رد نماینده مجلس آلمان هم روبرو نشد و آنها اعلام كردند بحث را با فدراسیون ملی شان مطرح می‌كنند. 

نمایندگان آلمانی می‌گویند اگر طبق روال قانونی فدراسیون شما درخواست رسمی برای بازی با فدراسیون ما داشته باشد، آنها هم این كار را پیگیری می‌كنند. بر همین اساس با رایزنی‌های یحیی‌زاده ، فدراسیون فوتبال راضی می‌شود تا نامه‌ای را خطاب به فدراسیون فوتبال آلمان بنویسد و درخواست انجام بازی دوستانه را طرح كند. نامه‌ای كه از سوی مهدی محمد نبی نوشته می‌شود و در اختیار یحیی‌زاده گذاشته می‌شود تا شاید دو كشور بتوانند با رایزنی مجالس دو كشور بازی دوستانه‌ای را برگزار كنند.

یحیی‌زاده اصرار دارد این بازی انجام خواهد شد اما سئوال‌هایی بسیار در این بین وجود دارد . اول از همه اینكه آیا با چنین شكلی برای انتقال یک نامه رسمی می‌توان امید به انجام یک بازی مهم دوستانه داشت؟ این پرسشی است كه مهدی محمد نبی دبیر فدراسیون فوتبال در پاسخ به آن می‌گوید: «به هر حال همواره یكی از اشكال برگزاری بازی‌های دوسانه، رایزنی‌های سیاسی است و ما هم به پاسخ این نامه امیدواریم.»

اما وقتی این پرسش را از یک مقام مسئول سابق در فدراسیون فوتبال می پرسیم كه خود زمانی مسئولیت هماهنگی بازی‌های دوستانه تیم ملی را بر عهده داشته است، می‌گوید: «می‌دانید مثل این است كه یک دانشجو را می خواهید از از شهرستان به تهران انتقال بدهید و نامه ای در دست دارید كه یک نماینده زیرش را امضا كرده. چقدر به موفقیت كارتان امیدوار می‌شوید؟»

این جمله را كنار دو روایت از علی كفاشیان بگذارید تا این گفته روشن‌تر باشد: «ما با فدراسیون تركیه در حال رایزنی هستیم. روابط سیاسی دو كشور عالی است. ما خواستیم كه برای كمک به سیل‌زده‌های پاكستان با هم بازی كنیم. آنها به رغم ایكه فدراسیون تركیه هستند كاملا مستقل از دولت فعالیت می كنند. رایزنی‌های مان اما امید داریم كه جواب دهد.» تركیه اما در نهایت در تاریخ مورد نظر ایران برای انجام بازی، تصمیم به انجام دیداری با تیم ملی هلند گرفت.

روایت دوم اما درباره كشور آلمان است؛ «ما می‌خواستیم بازی ایران با برزیل را در یكی از كشورهای هلند یا آلمان برگزار كنیم اما هر دو تیم به دلیل روابط سیاسی مانع از انجام بازی مان شدند تا ابوظبی را برای این كار انتخاب كنیم.»
 
حال با این شرایط چقدر می توان به این نامه كه به صورت دستی قرار اس منتقل شود، امید داشت؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین